Gescheiden riolering

Freek24
Topic Starter
Berichten: 8

Gescheiden riolering

#1 , 25 dec 2017 17:34

Hallo,

Ik heb net mijn eerste huis gekocht en door navraag te doen bij mijn buurman of er in de straat reeds sprake is van de verplichte, gescheiden riolering van afval- en hemelwater blijkt dat de bewoners van de straat en dus ook de vorige eigenaars van mijn huis reeds 3 jaar geleden een brief gekregen hebben om dit in orde te brengen. In die brief stond geen exacte datum tegen wanneer dit in orde moest zijn maar ik heb die brief niet gekregen van de vorige eigenaars noch hebben zij mij hierover ingelicht.
Ik heb navraag gedaan bij de gemeente en heb de brief gekregen waarin staat dat er toen een expert een verslag zou overhandigd hebben aan de vorige eigenaars.
Nu is mijn vraag of ik dit kan aanhalen als verborgen gebreken daar dit iets is wat ik in de toekomst zal moeten doen omdat de vorige eigenaars op de hoogte waren maar hier nooit iets hebben aan gedaan noch mij hiervan op de hoogte hadden gebracht?
Heeft er iemand zoiets al meegemaakt?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 25 dec 2017 18:21

In die brief stond geen exacte datum tegen wanneer dit in orde moest zijn

Dan is dat gewoon vrijblijvend en is er daarom ook niets achtergehouden qua informatie door de verkoper.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 dec 2017 19:44

Of het verborgen werd gehouden? Daaraan wil ik twijfelen. Had de koper zich terdege geïnformeerd (bvb bij de gemeente) dan had hij het kunnen weten.

Reclame

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 dec 2017 00:35

Toch op zijn minst eigenaardig dat ts deze vraag pas stelt nadat hij het huis gekocht heeft ...
Zoekt hij misschien een middel om van deze koop af te geraken?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 dec 2017 08:56

[quote="ChristophePaus"
Zoekt hij misschien een middel om van deze koop af te geraken?[/quote]

Of van de kosten voor deze werken, door deze weer op de nek van de verkoper te steken

Terug naar “Kopen”