Partnerl wil lening huis behouden bij scheiding

Sarahke82
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Partnerl wil lening huis behouden bij scheiding

#1 , 07 dec 2017 11:42

Hoi, even een korte schets:

Mijn (ex) partner en ik zijn uit elkaar. Ze wil graag het huis houden en de lening overnemen. Dit kan nèt niet.
Er zijn 2 opties volgens de bank.

Ofwel leent ze nog een deel bij haar vader (als dit kan), maar ik acht de kans klein.
Ofwel blijft mijn naam op de lening staan, maar wordt er op papier gezet dat ik niet meer mee betaal.

In dat laatste geval, weet er iemand of dit eventueel gevolgen kan hebben voor mij?
Nadelige of voordelige?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 07 dec 2017 14:36

Dat laatste betekent nog steeds dat, als je ex niet meer betaalt, de bank ook bij jou kan komen aankloppen. Niet doen dus.

Als zij het huis wil overkopen aan een voor jou accepteerbare prijs, is de financiering hiervan haar probleem, niet het jouwe.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

iota
Berichten: 830

#3 , 07 dec 2017 15:06

Ofwel blijft mijn naam op de lening staan, maar wordt er op papier gezet dat ik niet meer mee betaal.
En als u dan zelf iets wil kopen en een lening daarvoor afsluiten, zit u nog met een lening op uw naam.

Reclame

Terug naar “Kopen”