huis nog niet beschreven na zeven maanden

dajuna
Topic Starter
Berichten: 14

huis nog niet beschreven na zeven maanden

#1 , 14 feb 2008 22:33

ons huis werd vrij snel verkocht ,wij tevreden en de kopers ook dat ze een huis gevonden hadden wat zij zochten.
Maar dan is de miserie begonnen,wij hielden er rekening mee dat de akte opgemaakt werd max 4 maanden na verkoop maar het werd telkens uitgesteld ,dan was het dat hun lening niet in orde was ,dan weer iets met een bodematest .
Na lang aandringen zou het 15 februari beschreven worden ,tot dat ik deze namiddag een telefoontje kreeg dat de akte weer niet doorging,dit keer zou er ergens een papier ontbreken.
nu is mijn vraag hoe lang kunnen zij ons zo aan het lijntje houden,en kunnen wij er iets aan doen.
ik wil er wel aan toevoegen dat in de verkoopsovereenkomst geen termijn staat wanneer het moet beschreven zijn.
het huis werd verkocht 13-07-2007

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 27 feb 2008 20:55

Termijn voor de registratie is 4 maanden, na die termijn moeten de registratierechten betaald worden, tenzij er een opschortende voorwaarde in de akte stond. Een gunstig bodemattest is dergelijke voorwaarde.

U kunt interesten vragen na het verstrijken van periode van 4 maanden.

Niet zelf naar registratie stappen, ook verkoper kan aansprakelijk gehouden worden.

In kort: dreig met interesten - als die mogelijkheid voorzien werd in de compromis

Reclame

Terug naar “Kopen”