compromis onroerend goed

Bevekom
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

compromis onroerend goed

#1 , 20 nov 2017 18:13

Op 15.12.2016 tekende ik een compromis voor wat aangeboden werd door een immokantoor als een "handelspand met 2 appartementen" ; na meerdere bezoeken kregen wij een deal omtrent de prijs en werd 's avonds laat en met de nodige champagne de compromis ingevuld tot ik de volgende dag de reeds ingevulde omschrijving terugvond van "handelspand met woonst" ; ik liet onmiddellijk weten dat ik het pand op die manier niet kon kopen en ik inlichtingen bij stad zou inwinnen ; blijkt dat het pand niet op die manier was vergund maar wel kon vergund geraken ; het heeft tot augustus 2017 geduurd eer plannen werden goedgekeurd voor de regularisatie ; nu zijn echter nog steeds de nutsvoorzieningen niet uitgevoerd ; op mijn compromis stond al vermeld dat deze allemaal tegen datum akte moesten ok zijn.
Ik zit met een lopend krediet van een vorig verkocht pand ; gezien het een investeringskrediet betreft en de funding loss geldig was heb ik (na maken van advokatenkosten) beslist het krediet te behouden aan een lager tarief mits het nieuwe bijkomend krediet aan lage rente werd toegekend
Ik betaal echter ca 1800 euro per maand zonder enige inkomsten te genereren.
De notaris van de verkoper reageert niet
Het immokantoor is zwaar in de fout gegaan bij de omschrijving van het aangeboden pand
De verkoper heeft ongelofelijk getreuzeld voor wat betreft de regularisatie
De prijs was voor mij aantrekkelijk genoeg om niet te laten vallen
Is hier schadevergoeding te eisen ; kun je niet beter via rechtbank onmiddellijk de verkoop laten registreren na aftrek schadevergoeding en een deel laten provisioneren voor de afwerking ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”