foute verkoopprijs immoweb/site immo

wilko
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

foute verkoopprijs immoweb/site immo

#1 , 19 nov 2017 13:33

Geachte
ik heb een contract met een agence en deze startte met een vraagprijs om dan een paar maand later te zakken naar een startprijs.
De desbetreffende agence bekeek echter het contract niet bij de prijsdaling en zette deze een 15.000 te laag te koop... (een goeie 12 %)
Vrijdag heb ik dat opgemerkt, gebeld, sms, mailing en pas op maandag werd er geantwoord dat ze vergeten zijn naar het contract te kijken...
Is dit nu contractbreuk van hun kant en kan ik hiermee deze afsluiten zonder , in geval van zelf het te kunnen verkopen, commissie of wat dan ook?
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 nov 2017 16:24

Klassieke truc van immo's Een hoge vraagprijs voorstellen om alzo het contract binnen te halen, en andere immo's geen kans te geven, en dan na een paar maanden de prijs te laten zakken. Best even voordien zelf een onafhankelijk schatter laten schatten en dan pas naar een immo stappen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 19 nov 2017 18:41

De prijs in het contract telt.
Voor afwijking dient u expliciet akkoord te gaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Kopen”