Woning aankopen - vriendin nog niet officeel gescheiden

Elarto
Topic Starter
Berichten: 4

Woning aankopen - vriendin nog niet officeel gescheiden

#1 , 13 feb 2008 15:21

Zou er problemen kunnen optreden als ik en mijn vriendin gezamelijk een woning zouden kopen.
Mijn vriendin is nog niet officeel gescheiden, zou de ex van haar als we gezamelijk iets aankopen deze aankoop kunnen dwars zitten.
Kan mijn vriendin reeds zulke aankoop doen, dus ook een lening mee aangaan etc.. zonder de handtekening van haar ex ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 27 feb 2008 20:57

Is vaak voorkomend en vormt geen beletsel. spreek uw notaris aan voor de exacte werkwijze.

in principe zal de ex moeten tussenkomen in de akte ter bevestiging dat de aankoop met eigen gelden gebeurd en dat na definitief worden van de scheiding de aankoop eigen goed is van vrouw en niet in de gemeenschap valt

bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#3 , 27 feb 2008 21:25

Dit vormt geen probleem als jouw vriendin getrouwd is met het huwelijkscontract scheiding van goederen.

Als ze geen huwelijkscontract heeft, dan kan de aankoop gebeuren nadat ze een eerste maal verschenen is in het kader van de procedure echtscheiding door onderlinge toestemming. Haar man zal wel dienen mee te tekenen in die zin dat hij kennis neemt van deze aankoop en dat hij erkent dat deze aankoop geen gemeenschappelijk bezit is. De notaris kan jullie hierover meer informatie geven. Een eerste gesprek bij een notaris is in principe gratis.

Reclame

Terug naar “Kopen”