Na kopen bouwgrond verlaat partner je binnen de maand

sr1992
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Na kopen bouwgrond verlaat partner je binnen de maand

#1 , 19 okt 2017 23:07

Mijn vriendin en ik kochten (ondertekenen akte bij notaris) eind april een stuk bouwgrond. We waren 7,5 jaar samen en gingen samen beginnen aan onze toekomst. Begin juni zegt ze dat ze verliefd is geworden op een collega op haar werk en dat ze eigenlijk al een maand met hem kust en dat ze minder gevoelens had voor mij. Voor de bouwgrond hadden we al een contract bij een bouwmaatschappij getekend en waren de bouwplannen ook al opgemaakt. Het grootste deel van de architectkosten werden al betaald en de notariskosten ook. Aangezien noch ik nog zij de grond willen/kunnen overnemen, hebben we de bouwgrond terug te koop geplaatst. Natuurlijk gaat dit gepaard met allerlei schadeclaims voor contractbreuken. De nieuwe kopers moeten verplicht bouwen met deze bouwmaatschappij anders moeten we een serieuze schadevergoeding betalen. De bouwplannen kunnen we blijkbaar niet zomaar doorverkopen aan derden aangezien dit intellectuele eigendom is van de architect en hierop auteursrechten staan. De architect vraagt ook een schadevergoeding wegens vroegtijdig stopzetten van het contract. De bank zal ook nog een schadevergoeding eisen wegens stopzetten lening,...

Bestaat er een mogelijkheid dat alleen mijn vriendin moet opdraaien voor de extra kosten en schadeclaims want momenteel betalen we alles door 2 maar ben ik ondertussen al heel veel geld kwijt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 20 okt 2017 10:38

alleen uw vriendin opdraaien?

wie heeft deze contracten afgesloten?

lening staat op beide naam neem ik aan?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2017 10:42

in zulke zaken is het spreekwoord van toepassing, Samen uit Samen thuis.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 20 okt 2017 14:44

Contacteer uw notaris of indien nodig daarna een advocaat.

Terug naar “Kopen”