Ex weigert plots te verkopen

Anke1406
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Ex weigert plots te verkopen

#1 , 18 okt 2017 17:42

Hallo,

Samen met mijn ex hebben we besloten ons huis te verkopen vermits we gescheiden zijn. In onze EOT staat duidelijk dat we beide besloten hebben te verkopen. Mijn ex woont nog in het huis, de lening wordt door mij alleen afbetaald. Nu zijn er eindelijk kopers (mijn ex heeft er nu dus al meer dan een jaar gratis gewoond, dus ben zeer blij dat het eindelijk verkocht kan worden) en er is een compromis opgemaakt. Op het huis is beperkt beslag gelegd, maar dit is volgens de notaris en voor de kopers geen probleem (deze zaak wordt ook zeer binnenkort afgehandeld op de rechtbank).
De kopers hebben getekend, maar mijn ex wil nu niet tekenen voor verkoop met als enige reden dat er beslag ligt op het huis....
Heeft zij reden om niet te tekenen, vermits in de akte staat dat we beide akkoord zijn voor verkoop? Want zo kan zij redenen blijven zoeken om niet tot verkoop over te gaan en blijf ik de lening maar betalen (in de akte staat dat ik de lening betaal tot het huis verkocht is en zij dus ook verhuist).

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 18 okt 2017 20:56

Als ik begrijp heeft zij ook compromis getekend? Het feit dat er een beperkt beslag lastens jullie ligt geeft haar niet het recht om dit ten aanzien van derden te gebruiken als argument. Dus best proberen via notarsi forcing te voeren. Anders blijft enkel juridische weg over.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Anke1406
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2017 21:16

Neen, zij wil de compromis niet tekenen. Ze heeft wel via mail laten weten aan makelaar dat ze akkoord was met opstellen van compromis, maar wil nu niet tekenen en als reden geeft ze het beslag op. De kopers worden ook ongeduldig natuurlijk. Dus als ze niet tekent, stappen we volgende week naar de advocaat. Als ik het goed begrijp, heeft ze geen grondige reden om niet te tekenen?

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 19 okt 2017 11:16

Beste,

je kan niet gedwongen worden om in onverdeeldheid te leven. Als één partij niet akkoord gaat zal pand vroeg of laat openbaar verkocht worden na rechterlijke beslissing. Alleen zal dat u beiden op kosten jagen (advocaat, rechtbank) en is het onzeker of u in een openbare verkoop een hogere opbrengst over houdt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Anke1406
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2017 12:30

Tja waarschijnlijk is zij dus uit op de openbare verkoop .....
Zowel de makelaar en de kopers hebben haar gevraagd wat ze van plan is maar ze reageert gewoon niet meer

Terug naar “Kopen”