Woning niet leeg

stevedeclerck
Topic Starter
Berichten: 42

Woning niet leeg

#1 , 18 okt 2017 09:47

Hallo,

Op het internet heb ik reeds ettelijke ervaringen gelezen die overeenstemmen met de mijne. Ik heb er niet echt een oplossing voor gevonden en er is waarschijnlijk ook niet echt een oplossing, maar wou het toch even delen.

Ik had een huis aangekocht, gisteren was de akte. De notaris vroeg nog aan de verkoper of de woning leeg gemaakt was, waarop die dat bevestigde. Echter toen we gisteren de woning gingen bezichtigen na het ondertekenen van de akte bleek dat de zolder nog vol rommel staat. Ik heb de verkoper reeds een bericht gestuurd en proberen te bellen, maar reageert op niks. Ik vermoed dat ik zelf alles zal mogen opkuisen en zelf de kosten zal mogen dragen voor een aanhangwagen + wegvoeren naar containerpark. Ik vind het gewoon erg om op dergelijke manier zaken te doen met anderen. In het West Vlaams zeggen we daartegen "strontzaken" doen.

Ik wil niet melancholisch klinken, maar ik vraag me toch vaak af welke maatschappij dit geworden is, elk voor zichzelf en iedereen doet maar. Ik heb al de notaris van de verkoper gecontacteerd en die was ook kortaf dat ze daar niet kan in tussenkomen en de telefoon lag dicht. Dus ja...

Groeten, Steve

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 18 okt 2017 10:09

Stel de verkoper in gebreke met een AS en geef hem 8 dagen om de zolder leeg te halen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

stevedeclerck
Topic Starter
Berichten: 42

#3 , 18 okt 2017 10:15

Beste,

Dank voor uw antwoord, maar stel dat hij daar niet op reageert?

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 18 okt 2017 10:32

In de toekomst : Een bedrag laten blokkeren bij notaris dat eerst kan nagegaan worden of de woning leeg is ...

(ps: zelf ook meegemaakt, enorme schuur en stallen vol met gerief (5 o.a. wasmachines, rommel ...) , gelukkig was het de bedoeling om alles te slopen en de sloper heeft zich daar over ontfermd)

stevedeclerck
Topic Starter
Berichten: 42

#5 , 18 okt 2017 10:36

Beste,

Ja, ik heb ook zoiets gelezen op het internet, som laten blokkeren. Ik ben terug een lesje wijzer geworden. Maar op zich begrijp ik niet dat mensen heel goed beseffen dat ze in de fout gaan en er toch hun broek aan vegen. Gelukkig ben jij van de rommel afgeraakt :-)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 18 okt 2017 10:42

Contacteer de notaris. Mogelijks heeft de verkoper nog geld tegoed van de notaris van deze verkoop, en kan die dat alsnog inhouden.
Zeker de verkoper al via AS in gebreke stellen.

stevedeclerck
Topic Starter
Berichten: 42

#7 , 18 okt 2017 10:44

Beste,

dank voor uw bericht, moment, ik bel zo dadelijk

stevedeclerck
Topic Starter
Berichten: 42

#8 , 18 okt 2017 11:18

Beste,

U hebt gelijk. De notaris heeft me verzekerd niet uit te betalen tot de woning leeggemaakt is. Best dat ik gisteren onmiddellijk na akte gaan kijken ben anders was de som geld vandaag vertrokken.

Bedankt !

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 18 okt 2017 12:35

Stuur wel nog dat AS naar de verkoper, met kopie naar de notaris.

stevedeclerck
Topic Starter
Berichten: 42

#10 , 18 okt 2017 13:37

ok, doe ik, bedankt !

Terug naar “Kopen”