Onderhoud bouwgrond

Pitoe
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Onderhoud bouwgrond

#1 , 25 sep 2017 18:35

Hallo

Wij hebben een compromis voor een bouwgrond getekend in mei.
Begin oktober wordt deze akte verleden en is de bouwgrond officieel van ons.

Nu, toen wij de compromis tekenden stond alles goed kort. Nu staat het onkruid echter al een halve meter hoog.

Wie moet dit onderhouden? Officieel is de grond nog niet van ons dus ik denk wij niet?
Heb je recht om te eisen dat zij dit eerst nog doen? Of is dit meer een geval van goodwill?
Feit is wel dat het intussen zo hoog staat dat een gewone grasmachine geen soelaas kan brengen en dus we een andere machine moeten gaan huren (= kosten) of met een zeis of dergelijke moeten kappen (=veel werk).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 25 sep 2017 18:37

Dat gaat uw probleem zijn, tenzij er in de compromis vermeld is dat de grond opgekuist wordt verkocht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Pitoe
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2017 19:11

Dus ondanks dat wij nog geen eigenaar zijn moeten wij onderhouden wat de eigenaar heeft laten staan? Toen wij de compromis tekenden stond dit onkruid er niet... Had ik dat geweten had ik dit er ook bij laten zetten. Er staat wel degelijk bouwgrond op en geen jungle ;-).

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 25 sep 2017 20:39

Dus ondanks dat wij nog geen eigenaar zijn moeten wij onderhouden wat de eigenaar heeft laten staan? Toen wij de compromis tekenden stond dit onkruid er niet... Had ik dat geweten had ik dit er ook bij laten zetten. Er staat wel degelijk bouwgrond op en geen jungle ;-).
Een bouwgrond is toch om op te bouwen.
Wat onkruid belet dat niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Kopen”