bouwgrond kopen met tijdelijke woning

dennis1991
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bouwgrond kopen met tijdelijke woning

#1 , 11 sep 2017 17:26

beste,

ik en mijn vrouw zijn nog vrij jong; (ik 26 zij 21) wij zouden graag een eigen huisje willen nu is het niet makkelijk voor ons en willen we een bouwgrond kopen en er een tijdelijke woonst opzetten (chalet of staan caravan) mag dit ? en voor hoelang zou dit mogen?

ik weet toen ik 12 was wonde iemand in mijn straat in zijn garage dit heeft hij een kleine 15-20jaar gedaan... maar op 14 jaar denk ik dat er veel verandert gaat zijn....

alvast bedankt

Met vriendelijke groeten
Dennis en Alison

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 11 sep 2017 19:39

Geen goed idee in vele gemeenten/steden verboden.
Koop een kleine woning om te beginnen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 12 sep 2017 22:44

Sluit ik mij bij aan, al het geld dat je zou investeren in de provisoire woonst (chalet of caravan) ben je kwijt (geen tweedehandswaarde).
Kleine woning kopen en zelf wat knutselen om het comfort te verbeteren. Als het afbetaald is, kleine woning verhuren en met de huuropbrengst kan je dan een groot deel van het krediet afbetalen voor een comfortabele nieuwbouwwoning.
Koop zeker geen oude woning met de gedachte dat je die op hetzelfde niveau van een nieuwbouwwoning kan krijgen, dat soort totaalrenovaties zijn altijd duurder dan afbreken en nieuw bouwen.

Reclame

Terug naar “Kopen”