Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC

Khem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC

#1 , 08 sep 2017 11:47

Sinds een maandje ben ik ingetrokken in mijn nieuw aangekocht app. Men vertelde dat deze op aardgas verwarmd werd en ook op het EPC attest staat er bij ruimtelijke verwarming 'gas vermeld'. Doch werd er nu door de Belgische netbeheerder Eandis een controle uitgevoerd en werd er geconstateerd dat er maar 5 van de 6 appartement in het gebouw zijn aangesloten op gas, waarvan mijn appartement niet. Hierdoor is de waarde van mijn appartement onmiddellijk met een aanzienlijk bedrag gedaald in waarde.

Graag zou ik nu even willen nagaan welke mogelijkheden ik heb om de eventuele kosten om mij wel aan te sluiten op gas te verhalen op ofwel de verkoopster welke mij foutieve info heeft overhandigd ofwel de uitgever van het epc-attest. De notaris werd reeds ingelicht maar heeft zichzelf ingedekt door te antwoorden dat zij hiervan niet op de hoogte waren.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 08 sep 2017 11:53

Hebt u het appartement bezocht voor de aankoop?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 sep 2017 12:35

Hoe wordt uw appartement dan wel verwarmd?
Kon u voor de aankoop niet zien dat het op een andere wijze wordt verwarmd?

Het epc certificaat is niet noodzakelijk foutief. Er kan gas tot in uw app. liggen, maar zonder dat er
een lopend contract is. M.a.w. de aansluiting is dan niet actief....

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat in een nieuw gebouw één appartement wordt uitgesloten voor
één of andere energieaansluiting.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Khem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 sep 2017 14:24

Het appartement werd bezocht, er is een gasteller dat bedoelt is voor mijn appartement, meterstanden werden samen met de vorige eigenaars opgenomen en er zijn radiatoren ipv cumulatoren en ja het volledige gebouw wordt met gas verwarmd enkel mijn appartement niet. Alsook zijn er geen leidingen met gas in het appartement waardoor de info verwarming via gas op het epc niet correct kan zijn aangezien deze hier niet aanwezig zijn. Mijn is ook niet of dit wel waar of niet waar is, maar wel of eventueel iemand weet welke mogelijkheden hierbij zijn om verder te gaan aangezien er een goed verkocht werd onder een foute beschrijving.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 08 sep 2017 14:31

Ik denk dat u zich vergist over de hele lijn:

1. U zegt dat het appartement niet is aangesloten op gas. Maar toch heeft u de meterstand opgenomen? Verklaar aub!
2. Accumulatoren op aardgas bestaan niet.
3. Op wat zijn uw radiatoren dan wel aangesloten? Verklaar aub!
4. U hebt een teller voor gas maar geen leidingen. Waar gaat dat verbruikte gas dan naartoe. Verklaar aub!

Er klopt niks van uw uitleg. Leg het eens in detail uit zodat we een nuttig antwoord kunnen geven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Khem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 sep 2017 15:03

Ik ben hier voor info en hulp niet om veroordeeld te worden ;).

1. het appgebouw heeft aardgas en ooit zal mijn app ook gas gehad hebben waardoor er een meter is .. maar aangezien het appblok volledig werd gerenoveerd zal er toen een situatie zijn geweest (welke weet ik niet aangezien men mij niet heeft geïnformeerd of documenten hierover heeft gegeven) waardoor deze niet meer werd aangesloten. En de gasaansluiting van mijn meter is afgesloten , reden waarom hier geen gas uit kan komen.. hoe dit kan, daar kan ik u niet op antwoorden aangezien ik geen technieker van Eandis ben.

2. ik heb radiotoren geen cumulatoren... een reden waarom werd verondersteld dat de verkregen info dat men op aardgas verwarmde correct was aangezien men normaal cumulatoren gebruikt bij verwarming op elektriciteit. Dan had dit wel duidelijk geweest.

3. De radiatoren werken op basis van opgewarmd water...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 08 sep 2017 15:17

Ik ben hier voor info en hulp niet om veroordeeld te worden ;).

1. het appgebouw heeft aardgas en ooit zal mijn app ook gas gehad hebben waardoor er een meter is .. maar aangezien het appblok volledig werd gerenoveerd zal er toen een situatie zijn geweest (welke weet ik niet aangezien men mij niet heeft geïnformeerd of documenten hierover heeft gegeven) waardoor deze niet meer werd aangesloten. En de gasaansluiting van mijn meter is afgesloten , reden waarom hier geen gas uit kan komen.. hoe dit kan, daar kan ik u niet op antwoorden aangezien ik geen technieker van Eandis ben.

2. ik heb radiotoren geen cumulatoren... een reden waarom werd verondersteld dat de verkregen info dat men op aardgas verwarmde correct was aangezien men normaal cumulatoren gebruikt bij verwarming op elektriciteit. Dan had dit wel duidelijk geweest.

3. De radiatoren werken op basis van opgewarmd water...
U wordt niet veroordeeld maar als men een vraag stelt mag men minstens verwachten dat u correcte info geeft.
Ook nu geeft u geen correcte info en dat is irriterend.

1. In uw vraag vermeldt u dat het nieuw appartement is. Nu blijkt het ineens een oud appartement te zijn.
2. Zoals ik reeds schreef: u hebt een meter. Wie een meter heeft beschikt over een gasaansluiting, ook al gebruikt men die niet.
3. U hebt radiatoren. Dat lijkt me niet uitzonderlijk en wijst erop dat er verwarmingsmogelijkheden zijn.
4. Wie of wat zorgt voor het "opgewarmde water" voor uw radiatoren?
5. Vooraleer er gas uit uw meter komt moet u eerst een leveringscontract afsluiten met een energieleverancier.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

puttemanp
Berichten: 613

#8 , 08 sep 2017 15:19

Je zegt dat de radioatoren wekrn op basis van opté warms water.
Hoe worst het water dan opgewarmd?

P.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 08 sep 2017 16:04

Met een moor (waterketel) op een gasvuurtje, en dan de leiding bijvullen.
Waarschijnlijk heeft de EPC opsteller maar 1 appartement bezocht en zijn EPC rapport 6 keer gekopieerd voor alle appartementen, kwestie van besparing.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 08 sep 2017 16:15

Als je het appartement bezocht heb, dan kijk je toch of er een CV ketel aanwezig is en of deze nog van goede kwaliteit is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 sep 2017 16:22

Ik ben hier voor info en hulp niet om veroordeeld te worden .
Is dit de normale gang van zaken aan het worden ???

De vraagstellers geven bijna geen uitleg en als men hun iets vraagt krijg je zo een antwoord.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#12 , 08 sep 2017 20:21

Met een moor (waterketel) op een gasvuurtje, en dan de leiding bijvullen.
Waarschijnlijk heeft de EPC opsteller maar 1 appartement bezocht en zijn EPC rapport 6 keer gekopieerd voor alle appartementen, kwestie van besparing.
:D :D

KJ86
Berichten: 2663

#13 , 09 sep 2017 18:10

Het is belangrijk dat je uitzoekt waardoor de warmte-opwekker vervangen is. Als de installatie uitgerust is met een warmtepomp op lucht, heb je weliswaar een installatie die duurder is in verbruik, maar ga je wel een beter resultaat op het epc hebben.

Terug naar “Kopen”