Elektriciteit vervalst

FVS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Elektriciteit vervalst

#1 , 07 sep 2017 18:45

Wij hebben ruim een half jaar geleden een huis gekocht met niet-conforme elektriciteitskeuring. Nu hebben we vandaag een elektricien laten komen, om de installatie conform te maken. Op basis van de puntjes geen enkel probleem (dingen als: stopcontact binnen 60 cm van het bad, geen correct stroomschema, the usual). Hij deed de kast open, achter de plastic, de installatie is een drama. Aardingsdraad aangesloten op de elektriciteit, 6 draden op een zekering, draad gesoldeerd op de schroef van de zekering en maar liefst 8(!) losse draden mét elektriciteit op! Hij is 3 uur bezig geweest met het isoleren van die dingen. Bij het vernieuwen van het terras zelf ook al gemerkt dat er draden zo in beton gegoten zijn (geen buis!) en dat er stekkers gebruikt werden die niet waterdicht zijn. Elektriciteitskeuring is duidelijk op z'n minst een vriendendienst. Buitenverlichting buiten beschouwing gelaten (die gaan we gewoon afkoppelen), kost dit grapje ons waarschijnlijk 5000 euro. Ik zou dit huis nooit aan deze prijs gekocht hebben als ik dat wist.

Kunnen wij hier nog ergens mee terecht? Ik weet dat wij in principe vanalles zouden kunnen mispeuterd hebben aan de installatie, dus dat het woord tegen woord is, maar de zoon van de buren is hier een verwarmingstoestel komen installeren voor verkoop, en heeft toen ook al duidelijk aangegeven dat er aan de elektriciteit iets schortte. Er is dus in principe wel een onafhankelijke getuige.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2017 20:12

Dit huis niet zou gekocht hebben voor max 5000€ kosten ???

Wat is 5000€ op de koop van een gans huis !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Kopen”