Gedwongen openbare verkoop en lastenkohier

francesco1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Gedwongen openbare verkoop en lastenkohier

#1 , 06 sep 2017 10:56

Het vervolg op mijn vorige topic
viewtopic.php?t=79521

De openbare verkoop gaat dus door binnen 9 dagen. Ik heb mijn bezwaren via mail schriftelijk doorgestuurd, ik had daarvoor 1 maand de tijd. De dag voor de bezwaringstermijn afloopt krijg ik mail van de notaris dat deze niet mag communiceren met mij gezien dit een gerechtelijke procedure is :roll:

In het lastenkohier schrijft de notaris alle aansprakelijkheid van zich af over de bodem, toestand van het goed en blablabla, allemaal op risico van de koper. Ook over bestaande erfdienstbaarheden rept hij met geen woord en is het risico van de koper. Ik heb hem nochtans gezegd dat er een erfdienstbaarheid bestaat die mogelijk over de bouwgrond loopt gezien er nu discussie is over waar de grens loopt. Niets van vermeld in het lastenkohier. Blijkbaar kan de koper wel later de verkoper aansprakelijk stellen indien deze erfdienstbaarheid niet gemeld geweest is?
Van de gemeente krijg ik geen antwoord, zelfs al bij de burgemeester geweest, die niet eens kan antwoorden of deze erfdienstbaarheid opgenomen in akte die er nog niet ligt nu wel rechtsgeldig is of niet. De notaris weigert elk contact en mijn advocaat kan ook niet antwoorden op mijn vraag.

In het lastenkohier staat ook nog eens dat de verkoper elk bod mag weigeren zonder opgave van reden. Maar hoe kan je weigeren bij een gedwongen openbare verkoop? Ik begrijp er geen snars van en niemand die mij uitleg kan geven. Iemand anders hier wel?

Kan ik nog snel een andere advocaat inschakelen of ten rade gaan bij een andere notaris?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”