schilderwerken en probleem tuin nieuw app

fredericvb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schilderwerken en probleem tuin nieuw app

#1 , 22 aug 2017 12:21

Ik heb twee jaar geleden een nieuwbouwappartement (met tuin) gekocht op plan. Nu is in juli de oplevering gebeurd. Geen grote problemen, enkel de schilderwerken in de algemene delen (inkom) zijn erbarmelijk. Er is op verlichting geschilderd, op voordeur, op knop lift, of kasten, ... Plekken op muren, niet egaal wit... Ik heb het zelf gemeld voor de oplevering maar is nooit iets mee gebeurd. Kan hier nog iets aangedaan worden als de oplevering voorbij is?

Het gras en hagen gingen normaal in juli aangelegd worden. Het was te warm en nu praten ze al van eind oktober, begin november dat te doen... Wat als het dan te koud is en dan uiteindelijk uitgesteld wordt naar volgend jaar? Maar er is nog een groter probleem. Het appartement is om te verhuren en 1 september komt er huurder in. Omdat de tuin (40m2) vol stond met onkruid heb ik al het onkruid weggedaan (gigantisch werk). Toen ik op het einde alles wilde omspitten merkte ik dat ik mijn spade maar voor de helft in de grond kreeg. Op 10 of 15 cm ligt er precies 1 laag beton of puin waar je niet door geraakt. Het is niet op 1 plaats maar over de volledige oppervlakte van de tuin. Het is echt keihard. Ik denk dat dat problemen zal geven voor het gras en de haag in de toekomst. 10 cm zand om gras en hagen te laten groeien is wel heel erg weinig. Moet ik dat melden als verborgen gebrek en hoe? Of telt dat niet als verborgen gebrek? De oplevering van het appartement is gebeurd in juli. Ik heb geen zin om in de toekomst zelf de hele tuin uit te laten graven omdat gras en de haag niet groeien.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”