Geldigheidsduur van mijn bod op koopwoning wordt niet gerespecteerd

Caroline87
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geldigheidsduur van mijn bod op koopwoning wordt niet gerespecteerd

#1 , 18 aug 2017 16:23

Maandag woning bezocht.
Makelaar zei dat als ik geïnteresseerd ben, dat ik wel voor woensdag een bod zou moeten doen. De eigenaar komt woensdag namelijk terug van vakantie en zou dan beslissen over een bod van een andere kandidaat (Makelaar vermeldde zelfs het bedrag dat die andere geboden heeft. Zogezegd.)

Dinsdagavond dus een bod gedaan via officiële brief/getekende e-mail. Ik zette een geldigheidstermijn op mijn bod: vrijdag, 17.00u. (Nog een uurtje dus.)
Krijg zonet e-mail van makelaar met melding dat ze de eigenaar vandaag over telefoon gesproken hebben, maar dat hij nog op vakantie is.
Makelaar en eigenaar vragen mijn toestemming voor een nieuwe geldigheidstermijn van het bod: dinsdag 18.00u

Moet ik hierop antwoorden? Wat moet ik hiermee?
Is dit legaal? Is dit bedrog?
Zijn ze nog van plan om gezellig verder te zoeken naar kopers die nog meer bieden?

Natuurlijk wil ik de woning. Maar ze hoeven me niet langer aan het lijntje te houden. Oké, een weekend en 2 werkdagen zal het verschil nu niet maken voor mij… Toch ben ik wat gefrustreerd.

Dank voor jullie reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Caroline87
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2017 16:27

Ik zie het zo al gebeuren dat er ondertussen nog bezoeken zijn gepland. En dat die makelaar mijn bod doodleuk gaat meedelen aan de eventueel andere nieuwe kandidaten. Aangezien dat ook bij mij zijn verkoopspraatje was.
Dan is hij dus per opbod bezig...

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 18 aug 2017 17:41

Welke geldigheidsduur wordt niet gerespecteerd?

De overeengekomen duur is afgelopen, punt.
Er is de vraag, VRAAG dus, om er een stukje extra aan te breien. Aan u om akkoord te gaan, te weigeren, of gewoon te negeren.

Als u graag poker speelt, kan u zelfs een tegenbod doen, een beetje lager ? Stel in dat geval zelf een nieuwe geldigheidsduur vast.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 18 aug 2017 17:46

Er is niets illegaals aan de hand, ze proberen u gewoon langer aan het lijntje te houden, verkooptechnieken. Aan u om te weigeren of te verlengen. Indien u weigert en er kwam geen beter bod zullen ze nog wel aan uw bel hangen na het weekend. Bied dan 5000 minder :-)
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

LeenW
Berichten: 12813

#5 , 18 aug 2017 17:50

Er is natuurlijk ook een kans dat hij de waarheid spreekt. Maar goed, er is zeker niets illegaal. U moet gewoon een keuze maken.

Terug naar “Kopen”