Email Bod

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Email Bod

#1 , 21 jun 2017 11:54

Is een bod gedaan met Email en bevestigd voor akkoord, verbreekbaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2017 12:23

Is een bod gedaan met Email en bevestigd voor akkoord, verbreekbaar?
Een bod op...? Een huis, een auto, een laptop,...?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2017 12:53

Op een huis in dendermonde

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 21 jun 2017 13:00

Ja dat bod is een geldig.
Maar ingevolge een recent vonnis kan de verkoop zelf niet via e-mail worden afgerond.
Als de verkoper uw bod aanvaardt moet dat bijgevolg schriftelijk op papier worden vastgelegd vooraleer de verkoop definitief is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jun 2017 13:19

Ik kan dus niet weigeren om de comprimis te tekenen, tenzij aan een van mijn voorwaarden in de comprimis niet voldaan is.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 21 jun 2017 13:19

klopt
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jun 2017 13:25

Ze willen mij een compromis laten tekenen, waar ook een sleutelovereenkomst aan vast zit. waardoor is voor de akte kan verhuizen (Veerdtien dagen) en in die periode ook zelf daar gaan wonen
Ikzelf heb mijn woning verkocht en moet in de eerste helft van de maand verhuizen en de sleutel op de dag van het tekenen van de akte overhandigen.

Ik wil eerst de sleutelovereenkomst in orde en dan de comprimis. Anders teken ik niet. Zij eerst de comprimis en een week later de sleutelovereenkomst.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 jun 2017 13:27

En waarom niet beiden samen in orde brengen? Compromis + sleutelovereenkomst. In bijzijn van de notaris?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 jun 2017 13:31

dat is ook wat ik me afvraag en daar mee twijfel. ik wil straks eisen eerst de sleutelovereenkomst wat ik moet kunnen tekenen en dan de comprimis.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 21 jun 2017 13:31

Ze willen mij een compromis laten tekenen, waar ook een sleutelovereenkomst aan vast zit. waardoor is voor de akte kan verhuizen (Veerdtien dagen) en in die periode ook zelf daar gaan wonen
Ikzelf heb mijn woning verkocht en moet in de eerste helft van de maand verhuizen en de sleutel op de dag van het tekenen van de akte overhandigen.

Ik wil eerst de sleutelovereenkomst in orde en dan de comprimis. Anders teken ik niet. Zij eerst de comprimis en een week later de sleutelovereenkomst.
Welke verkoper gaat daarmee akkoord gaan, daar komt meer bij kijken dan je denkt. Plaatsbeschrijving, verzekeringen etc.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 jun 2017 13:34

(Ik moet even uurtje weg.)
Dat is allemaal in orde met de verzekering. heb dat gevraagd. Ik mag wel pas strukturele veranderingen aanbrengen na de akte.

Milo72
Berichten: 1016

#12 , 21 jun 2017 13:41

Ik heb in een gelijkaardige situatie gezeten: verkopers wilden compromis tekenen, en later sleuteloverenkomst, terwijl het voor ons het vroeger krijgen van de sleutel (en dus de sleutelovereenkomst) een conditio sine qua non was, en waar de verkopers trouwens (mondeling) mee akkoord gegaan waren bij het onderhandelen.
Ik heb pertinent geweigerd de compromis te tekenen, tot ofwel de sleutelovereenkomst tegelijk ondertekend werd, ofwel het afsluiten van de sleutelovereenkomst & bijhorende eigendoms- en risico-overdracht in de compromis opgenomen werd.
Uit de reacties die er toen kwamen was het snel duidelijk dat de verkopers helemaal niet van plan waren na het tekenen van de compromis een sleutelovereenkomst te tekenen, en alles uit te stellen tot het verlijden van de akte.
In de discussie zijn ze echter zo "slim" geweest toe te geven dat ze mondeling akkoord waren gegaan om de sleutel te overhandigen mits sleutelovereenkomst en bewijs van brandverzekering. Iets wat op dat moment onze notaris natuurlijk ook gehoord had, die de verkopers een stevige bolwassing gegeven heeft...

Conclusie: ZEKER de compromis niet tekenen zonder iets op papier ivm sleuteloverdracht: sleutelovereenkomst of vermelding van de afspraken in de compromis...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Sirkii
Berichten: 5415

#13 , 21 jun 2017 13:45

Inderdaad sleutelovereenkomst en compromis terzelfdertijd ondertekenen bij de notaris. M'n zoon heeft dit recent zo gedaan bij de aankoop van een (nieuw) appartement (dus ook voorlopig opgeleverd op de sleuteloverhandigingsdag) Akte wordt volgende maand verleden.

Sleutelovereenkomst : plaatsbeschrijving etc is niet nodig daar jij als koper het goed gekocht hebt zoals je't zag. Wel natuurlijk samen met de verkoper de tellers overnemen op de overnameformulieren die je op internet vindt en uw eigen brandverzekering afsluiten. Dat is alles.

Mogelijks betaal je wel registratie op de "gratis" bezettingsmaanden tot aan de aktedatum. Begin er zelf niet over en met een beetje geluk de notaris(sen) ook niet.

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#14 , 21 jun 2017 15:36

Het lijkt mij nu in orde. Een telefoontje gehad van de assistente van mijn notaris, waarbij die melde ze volledig akkoord gegaan waren. Ik moet straks eens terug bellen voor de details. En naar wat ik juist moet opletten om te voorkomen dat er toch iets vreemds gebeurt ten na dele van mij.

JeanS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#15 , 21 jun 2017 16:31

Bedankt voor het meedenken... Alles lijkt mij in orde te kopen. De verkopen zijn akkoord gegaan met een sleuteloverkomst. En er is geen melding gemaakt van een vergoeding. Vermoedelijk omdat ze de acte nog vroeger willen laten verleiden dan ik voor gesteld. Reden Vakantie van de verkoper.

Terug naar “Kopen”