handelspand kopen

Erik63
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

handelspand kopen

#1 , 19 jun 2017 20:48

Hallo,
Ik zou graag een handelspand willen kopen om vervolgens een eigen zaak te starten. Woensdag heb ik een afspraak om een pand te bezichtigen en donderdag met de bank.
Mijn vragen zijn, aan wat moet ik opletten bij de aankoop van een pand en welke kosten komen hierbij kijken t.o.v een huis?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 jun 2017 08:36

Ten opzichte van een gewoon huis, komen hier juist dezelfde kosten bij. Je hebt dan naderhand natuurlijk ook alle kosten nog die afhangen van uw handel zelf.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2017 11:13

Als je het pand gaat bekijken neem iemand mee die ervaring heeft in den bouw ; zodat je geen kat in een zak koopt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 21 jun 2017 11:38

de kostprijs om een aannemer, ingenieur of architect mee te nemen voor je een pand koopt, weegt absoluut niet op tegen de duizenden euro's die het u kan kosten als 't verkeerd uitdraait ...

Daarnaast: hou rekening met 't feit dat er geen kortingen zijn op registratierechten (10%). Daartegenover staat uiteraard wel dat u aankoop- en leningkosten in uw boekhouding kan inbrengen. Raadpleeg ZEKER een goeie boekhouder voor je de stap zet.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Kopen”