Aankoop sociale huurwoning

SWO
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop sociale huurwoning

#1 , 19 jun 2017 14:24

Momenteel huur ik een sociale woning die ik mogelijk kan (en wil) aankopen. Ik heb hierover een aantal vragen die hopelijk iemand kan beantwoorden:

1. De huisvestingsmaatschappij heeft voor een periode van 20 jaar een recht tot wederinkoop. Eén van de voorwaarden is dat je de woning 20 jaar moet bewonen. Het is sowieso de bedoeling hier minstens zo lang te blijven wonen, maar wat indien ik voor het einde van die 20 jaar overlijd? Of wat als ik moet verhuizen door overmacht (kan bijvoorbeeld niet meer alleen blijven wonen)?

2. De woning is in niet al te goede staat en zou moeten gerenoveerd worden. Mogelijk (niet geheel zeker) zijn er ook structurele werken nodig aan de gevel. Een huis dat ze aan het renoveren zijn, daar kan je niet in wonen. Kan voorzien worden dat de woning tijdelijk niet bewoond moet worden bij renovatie? Daar kan ik niets van vinden online.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2017 09:44

misschien vind je meer info op de site van het vmsw? Zie https://www.vmsw.be/Home/Ik-ben-particu ... de-aankoop de contactgegevens staan er bij

Reclame

Terug naar “Kopen”