Aankoopbelofte

Ikwilgraaginfo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoopbelofte

#1 , 08 jun 2017 20:17

Hallo

Wij hebben een aankoopbelofte van 1 maand getekend voor een huis, geldig van 2 mei tot 2 jun 2017.
Bij de bank konden we zonder probleem een lening krijgen.
Echter ben ik mijn werk kwijt op 23 mei, waardoor de bank ons nu weigert en wij dus geen lening kunnen verkrijgen.
Op die aankoopbelofte sto d geen opschortende voorwaarde voor het erkrijgen van een woning (de agence heeft daar geen woord over gerept).
Wat kunnen wij nu doen zodat wij geen 10% moeten ophoesten om van de aankoop af te zien.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 08 jun 2017 21:56

U gaat dit toch moeten betalen als er geen opschortende voorwaarde is. Sterker nog, de verkoper kan zelfs via de rechtbank de verkoop eisen.

Ik neem aan dat heel vriendelijk vragen aan de verkoper om tot een akkoord te komen niet gelukt is?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jun 2017 23:47

Hebben jullie de aankoopbelofte gelicht binnen de beschreven termijn?
Wat voorziet de overeenkomst als jullie de optie niet lichten? Binnen welke termijn?
Heeft de verkoper al enige actie ondernomen?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 09 jun 2017 10:49

zo snel mogelijk ander werk zoeken en een nieuwe lening aanvragen.
U kan wegens geen opschortende voorwaarde, niet onder de 10% schadevergoeding uit komen.

of een borgsteller zoeken zodat u alsnog een lening kan vastkrijgen.

Booke
Berichten: 112

#5 , 10 jun 2017 09:10

Op de aankoopbelofte moet wel staan dat er 10% schadevergoeding verschuldigd is. Zo niet dan is de kans eerder klein dat verkopers deze gaan krijgen. Ik spreek uit ervaring maar dan langs verkopers kant.

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jun 2017 13:57

Heb je een voorschot van 10% gestort of niet?

Terug naar “Kopen”