verkavelingswijzing aangevraagd door de buren

schellinck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verkavelingswijzing aangevraagd door de buren

#1 , 30 mei 2017 21:26

Hey iedereen,

ik wil hier even kort mijn situatie schetsen en hopen dat iemand mij wat advies kan geven.

Ik woon in een halfopen bebouwing, vorige week brachten de buren een plan binnen dat ze willen bijbouwen.
de bijbouw is achteraan. beneden verdieping 5meter erbij, waar ik op zich geen probleem met heb.
bovenverdieping 2m80 erbij wat resulteert in: buitenstappen en op een hoge muur kijken.
Minder lichtinval en s middags geen zon meer op mijn terras want de zon staat dan schuin en hun muur zal ze afnemen.

Ik had dit even toegelicht aan hen en ze zeiden mij ja dan gaan wij werken met een verkavelingswijziging.
Ik ben dit allemaal even gaan opzoeken en dit moet worden ingediend op de gemeente, college van burgemeester en schepenen dienen dit dan goed te keuren. Wat heel leuk is aan het verhaal is dat mijn buurvrouw zelf schepen is op de gemeente.
Dus ja ons kent ons en zullen ze wss de goedkeuring toch krijgen.

Ik kan wel bezwaar indienen maar gaat dit iets opleveren ?


Is er iemand die mij hier enig advies kan ingeven aub.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2017 15:12

het is niet omdat je een afwijking vraagt dat je die krijgt he... Ik zou je licht eens gaan opsteken bij de ambtenaar die de dossiers op het college brengt.

De schepen zal trouwens zelf niet mogen stemmen over een dossier, ze zal de collegezitting moeten verlaten op het moment dat dit punt besproken wordt.

LennieK
Berichten: 1863
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2017 15:42

En, hoe is dit afgelopen?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 07 aug 2017 23:43

Het gemeentebestuur kan dat niet zomaar wijzigen.
De wijziging van de verkavelingsvergunning moet worden geweigerd als de eigenaars van meer dan de helft van de in de oorspronkelijke vergunning toegestane kavels een ontvankelijk, gegrond en op ruimtelijke motieven gebaseerd schriftelijk bezwaar indienen bij het college van burgemeester en schepenen. Dat bezwaar moet worden ingediend binnen een vervaltermijn van dertig dagen, die ingaat vanaf de datum van overmaken van de beveiligde zending.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Kopen”