woonhuis

RACHEL 44
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

woonhuis

#1 , 30 apr 2017 12:46

goeiedag wij zagen een woonhuis te koop dus het onze moest verkocht worden
de eigenaar van die andere woning vroeg ons om te tekenen daar er zoveel nog die woning wilden
dus stom van ons te tekenen7dagen later vragen we om te annuleren deze man eist nu tienduizend euro over te schrijven op zijn rekening
en dan gaan tekenen daar wij dit niet kunnen betalen onze eigen woning heeft hoge huur van aankoop
wat kunnen wij aub doen ik werk voltijds mijn vrouw halftijds wegens ziekte en heb 2kindjes graag advies aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 apr 2017 12:53

Als je een aankoop belofte verbreek moet je gewoonlijk 10 % van de vraagprijs betalen als schadevergoeding.

RACHEL 44
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2017 13:21

het was geen compremie maar gewoon een brief bij het imobiel kantoor dat wij enkele dagen bedenk tijd hadden dus geannuleerd binnen de 7dagen

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 30 apr 2017 13:41

Indien u schriftelijk bewijs hebt dat de koop eerst na zeven dagen bindend werd én kunt bewijzen dat u afzegde binnen die ytermijn van 7 dagen dan kan hij niets eisen.
Anders wel. Een compromis is niet nodig om een koop definitief te maken.

Met nadruk op het feit dat u BEWIJS moet hebben van de verleende "bedenktijd".
Dat is immers ongebruikelijk.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

RACHEL 44
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 apr 2017 15:09

sorry dat ik nog es schrijf maar mijn gezin hangt er van af staat hier is een onderhandse verkoops overeenkomst

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 30 apr 2017 15:11

sorry dat ik nog es schrijf maar mijn gezin hangt er van af staat hier is een onderhandse verkoops overeenkomst
?????
Dan is het huis aan u verkocht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 30 apr 2017 16:08

De verkoop is gesloten bij het tekenen van een promesse - vraag tot aankoop - voorstel of wat men er ook als titel mag opzetten.
Mag op een papiertje van een kladblok zijn.
Als er geen ontbindende of opschortende voorwaarden instaan - kan men die ook niet meer later toevoegen (of beide partijen moeten overeenkomen).
De akte bij de notaris maakt de verkoop ook tegenstelbaar aan derden.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 apr 2017 17:32

Je kan nog wel laten nakijken of alle verplichte vermeldingen opgenomen zijn.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 apr 2017 18:53

Dergelijke casussen zie ik steeds opnieuw terugkeren.

Er moet grondig onderzocht worden:

- of jouw bod geldig is
- of het geldig aanvaard is
- wat de sanctieclausule is en wanneer deze zich manifesteert
- of er geen ontbindings- of nietigheidsgronden van de overeenkomst zijn
- of de sanctie niet overmatig is (art. 1231 Burgerlijk Wetboek). Er is rechtspraak dat 10% schadevergoeding verminderd werd door de rechter naar 6% of 4%.

Terug naar “Kopen”