compromis getekend, nu waterschade, kopers weigeren de akte

liesPro
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

compromis getekend, nu waterschade, kopers weigeren de akte

#1 , 10 apr 2017 19:07

hallo,

ik verkoop mijn huis en de compromis is getekend op 6/2. De akte zou vandaag 10/4 doorgaan. Ik ben al lang verhuisd dus 3/3 ben ik zo goed geweest om (met een getekende sleuteloverdracht) de nieuwe eigenaars erin te laten. Nu is er verleden week een verstopping of waterlek geweest waardoor de muren op het eerste verdieping vol water staan. De nieuwe eigenaars geven toe dat hier niks van te zien was VOOR zij er in trokken en zelfs niet toen ze verfden. Ik zelf wist ook van niks. Maar nu hebben die zo'n schrik gekregen en willen zij het huis niet meer.
Ik dacht dat dit een verborgen gebrek was en dat ik dus sterk in mijn schoenen stond. Maar de notaris zegt dat het lek waarschijnlijk komt doordat wij 7 jaar geleden een foute keus van toilet maakten (een Sanibroyeur op de lavabo-leidingen, de sanitair man zei dat dat perfect mogelijk was) en dat dit dus iets is wat al lang speelt . De verstopping is dan volgens hem ontstaan omdat ik het toilet al 6 maanden niet doorgespoeld heb en dat er waarschijnlijk een dikke prop wcpapier vast zit. Dat ik dus niet zeker deze zaak ga winnen als ik het voor het gerecht breng!
De verzekering betaalt het grote deel van de herstelling en ik ben bereid om de franchise te betalen. Maar toch blijven de kopers schrik hebben dat er grotere problemen zijn. Ook vind de notaris dat ik zelf een nieuw toilet moet zetten op de plaats waar de oorsprongelijke toiletleiding ligt.

Er is bovendien "haast" bij want ik heb al iets getekend om zelf te kopen (een opbrengsteigendom) maar heb het geld van de verkoop hiervoor nodig.

Wat denken jullie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 10 apr 2017 19:30

De verzekering betaalt het grote deel van de herstelling en ik ben bereid om de franchise te betalen.

Als dat niet volstaat dan weet ik het niet meer.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Kopen”