Gaat kadaster boven notariële akte?

giserke
Berichten: 2434

Re: Gaat kadaster boven notariële akte?

#16 , 10 apr 2017 11:40

Inderdaad, maar dit kunt U niet zonder advocaat en kost ook weer geld.
En dan moet er een 2de landmeter expert worden aangesteld en ben je weer weg voor een paar jaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 10 apr 2017 12:00

...en ben je weer weg voor een paar jaar.
Ja maar nu is de woning voor eeuwig kleiner.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

giserke
Berichten: 2434

#18 , 10 apr 2017 12:18

Het zal overwogen moeten worden. Ik begrijp dat de woning verkocht is?
Dan zal je moeten kijken wat de waardevermindering effectief inhoud en dit een rechtszaak waard is.

Reclame

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 apr 2017 14:33

Die site mag je niet gebruiken voor de kadastrale plannen. Er staan veel verschillen in met de echte kadastrale plannen. Gebruik deze site:

https://ccff02.minfin.fgov.be/cadgisweb/?local=nl_BE
Die mag je ook niet gebruiken in tegendeel, die is geografisch nog minder correct dan het GRB.
Dat is niet juist. De website waarnaar ik link, is van het kadaster zelf. Die plannen zijn de enige correcte.
Geopunt is helemaal niet betrouwbaar.

giserke
Berichten: 2434

#20 , 10 apr 2017 15:50

Die site mag je niet gebruiken voor de kadastrale plannen. Er staan veel verschillen in met de echte kadastrale plannen. Gebruik deze site:

https://ccff02.minfin.fgov.be/cadgisweb/?local=nl_BE
Die mag je ook niet gebruiken in tegendeel, die is geografisch nog minder correct dan het GRB.
Dat is niet juist. De website waarnaar ik link, is van het kadaster zelf. Die plannen zijn de enige correcte.
Geopunt is helemaal niet betrouwbaar.
Beide websites hebben geen enkele juridische waarde en zijn enkel ter illustratie.
Geopunt toont de kadastrale kaart geënt op het grootschalig referentiebestand. (Opgemeten op terrein).
Maw het is een verbeterde kadastrale kaart op basis van metingen.

Maar aan beiden, zowel cadmap van AAPD als Geopunt mag je geen geografische conclusies trekken, beiden gaan niet over eigendomsbepaling en oppervlakten.
Als het gaat over de geografische vorm van gebouwen en percelen is de GRB kaart correcter. Maar deze blijft ook enkel informatief.

Ondertekende ligt aan de basis van beide digitale kaarten.
Waarover gaan we debatteren? :)

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#21 , 10 apr 2017 16:08

De TS was op zoek naar de kadastrale plannen om ze te tonen aan de lezers hier. De website die hij daarvoor gebruikte (Geopunt), was niet goed dus gaf ik hem de juiste link. Deze kan hij zeker gebruiken bv. in zijn correspondentie naar de dienst bezwaren van het kadaster.

Natuurlijk hebben zij juridisch geen enkele waarde. Daar ging het ook niet over.

francesco1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#22 , 28 jul 2017 20:54

De TS was op zoek naar de kadastrale plannen om ze te tonen aan de lezers hier. De website die hij daarvoor gebruikte (Geopunt), was niet goed dus gaf ik hem de juiste link. Deze kan hij zeker gebruiken bv. in zijn correspondentie naar de dienst bezwaren van het kadaster.

Natuurlijk hebben zij juridisch geen enkele waarde. Daar ging het ook niet over.

De tekeningen op het kadaster voldoen helemaal niet aan de realiteit en zijn soms zelfs flagrant fout. En in mijn geval geeft geopunt de beste weergave van de realiteit, overlapt met de grenzen zoals die op het kadaster. De situatie is nu dus dat aan de linkerkant van mijn woning de notariële akte wordt gevolgd en aan de rechterkant de grens van het kadaster. Absurd, werkelijk absurd.

francesco1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#23 , 12 sep 2017 16:56

Situatie is uitgeklaard, en ben dik in het zak gezet. Ik ga hier niet meer publiek communiceren. Zij die de afloop willen kennen moeten maar pm sturen.
Alvast bedankt voor alle raad die jullie gegeven hebben.

Terug naar “Kopen”