Voorschot

Tessarah
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Voorschot

#1 , 23 mar 2017 13:14

Beste

In de compromis staat er dat het voorschot voor de verkoper is als de koop niet doorgaat.Nu heeft de koper zelf zware schulden. Dus gaat de koop niet door.Kunnen andere schuldeisers mijn voorschot opeisen?
Hij woont al in mijn appartement.In de compromis staat een verblijfsvergoeding tot aan de verkoop.De betalingen gebeuren niet en hij is onbereikbaar. Kan ik hem uit mijn appartement zetten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 23 mar 2017 13:17

Hoe kan het dat deze koper al in uw appartement zit alvorens de akte verleden is?

Tessarah
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2017 13:22

Beste
Dat is met een bezettingsvergoeding.Hij moet normaal maandelijks een vergoeding tot aan de verkoop.Staat zo beschreven in de compromis.Zo heeft hij tijd om zijn villa te verkopen.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 mar 2017 16:04

Je bent zelf opgelicht door die man. Nu zal je naar de VR moeten stappen om hem terug buiten te krijgen. Zal de enige oplossing zijn. Zijn betaald voorschot mag je houden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2017 16:22

Het is me niet duidelijk of de TS dit voorschot effectief al in handen heeft?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Kopen”