Hypothecaire lening

DomienV
Topic Starter
Berichten: 14

Hypothecaire lening

#1 , 07 dec 2016 12:00

Hallo,

Zou het voordeliger zijn om te wachten met een hypothecaire lening tot na nieuwejaar?
Ik ga ervan uit dat veel banken voor dit jaar hun doelen hebben bereikt en minder 'moeite' gaan doen om nieuw kapitaal binnen te krijgen.

Stel dat je vanaf Januari de banken begin af te gaan, gaan ze dan niet meer moeite doen omdat we in een nieuw jaar zitten en ze dus beginnen met het behalen van hun winsten voor 2017?

Zeg het me gerust als ik verkeerd zit.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 07 dec 2016 12:34

en welke juridische vraag heeft u?

Blaatpraat
Berichten: 3796

#3 , 07 dec 2016 12:47

Dit lijkt mij even onzinnig als de stelling dat je in december meer kans hebt op minnelijke schikkingen van de politie omdat hun boekje nog niet zou volgeschreven zijn...

Reclame

limelight
Berichten: 232

#4 , 07 dec 2016 17:10

@Blaatpraat: helemaal niet zo onzinnig als je weet hoe verkoop nu eenmaal werkt (targets, bonussen, ...). Maar... de OP gaat er hier verkeerdelijk van uit, dat het boekjaar van een bank eindigt op 31 december, en begint op 1 januari. Dat kan evengoed in April zijn. 2e denkfout is dat in de verkoop targets bepaald worden per jaar, dat is eerder per kwartaal. Dus, ja afhankelijk van het moment van de aanvraag kan dat een invloed hebben (niet per definitie zo, maar het kan). Maar onmogelijk voor jou om te weten wat het goede moment is, tenzij je de werking van de instelling kent.

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#5 , 07 dec 2016 20:58

Te bespreken op spaargids.be of renteopdevoet.be
Maar er zijn zo veel variabelen en marktontwikkelingen dat het antwoord op de vraag kortweg "neen" is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”