gerechterlijke openbare verkoop

patjebrussel
Topic Starter
Berichten: 627

gerechterlijke openbare verkoop

#1 , 29 nov 2016 22:31

Is men, als deeleigenaar, verplicht aanwezig te zijn op de dag gerechtelijke openbare verkoop ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 30 nov 2016 08:16

Als die gerechtelijke openbare verkoop te uwen laste is, hebt u voor zover ik weet de luxe dat alles voor u gedaan wordt. Uzelf neemt geen initiatief, noch hebt u enig beslissingsrecht.

Nota : Die "U" is natuurlijk bedoeld voor de persoon lastens wie de openbere verkoop doorgaat, niet de TS :D

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2016 18:48

Wat voor gerechtelijke openbare verkoop is het? Een onroerend beslag of een openbare verkoop in het kader van een gerechtelijke vereffening-verdeling?

Reclame

Sabrina1970
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jun 2017 20:51

Er is een onafhankelijk notaris aangesteld om woning vd ouders te verkopen, deze gaat het Gerechterlijke verkopen, zonder minimum instel prijs, kan dit zomaar, hij beweerd dat zelfs als iemand een symbolische euro geeft het al verkocht kan worden, kan dit zomaar

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jun 2017 20:57

Ja, dit kan. Natuurlijk, als er een woning voor 1 euro verkocht zou worden, met recht van hoger bod, dan mag je zeker zijn dat er iemand een hoger bod zal bieden. Ik zou ook wel willen bieden om een woning voor een appel en een ei te verkopen. Op de zitdag na hoger bod zal er een hogere prijs worden behaald.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 22 jun 2017 20:59

?? Gaat dit nog over dezelfde openbare verkoop?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 23 jun 2017 08:23

Heb zo ooit (35 jaar geleden) en in opdracht van mijn werkgever (een brouwerijgroep) een Horecapand moet aankopen op een gerechtelijke openbare verkoop. Om kosten te besparen, had ik steeds een ingevulde en ondertekende cheque (op naam van de notaris) in mijn zak (bij onmiddellijke betaling was er een korting)
Het pand was geschat op meerdere miljoenen (BEF) en ik had dus ook een dergelijke grote cheque bij me.
Ik was de enige kandidaat in de zaal (buiten een pak toeschouwers), was dan ook de eerste en enige bieder en kon pand aankopen voor amper 120.000 Bef en mijn bod werd aanvaard. Natuurlijk achteraf discussie met de notaris, want die moest mij dus geld terug geven en had geen cheques bij. Ben verplicht geweest om, na de verkoop, met hem mee naar zijn kantoor te gaan, om mijn "wisselgeld" in ontvangst te nemen (meer dan 2.750.000 Bef)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jun 2017 11:37

Toch wel een pintje had van u baas !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 23 jun 2017 12:41

Meer dan één, alhoewel ik er helemaal niets kon aan doen. Het was niet mijn fout dat ik alleen geïnteresseerd was in dat pand. Heb dan nog een risico genomen. Op dezelfde koopdag werd ook het handelsfonds van die zaak verkocht (naam, meubels en inboedel) Hiervoor had ik echter geen volmacht, maar omdat ook hiervoor geen kopers waren, heb ik het heft dan maar in eigen hand genomen en geboden, omdat de notaris bleef aandringen.
Heb het kunnen kopen voor 10.000 Bef.
Later hebben we het kunnen verkopen voor meer dan 150.000 Bef aan de nieuwe huurder. Na amper 1 jaar heeft mijn baas dus zijn volledige aankoop kunnen recupereren. Pand is van daag nog steeds zijn eigendom en wordt nog steeds aan eren mooie huurprijs verhuurd .
Men moet maar geluk hebben.

Terug naar “Kopen”