elektische keuring vervaldag

kamikaze
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

elektische keuring vervaldag

#1 , 18 nov 2016 12:30

Beste,

Ik heb een keuringsbewijs dat opgemaakt werd op 14/6/2007, volledig conform bevonden.
In principe is dit dus 25 jarig geldig.

Maar de datum volgende controle werd slecht ingevuld. (14/6/2007). De controleur is dus vergeten 25 jaar op te tellen.
Ik heb de firma van de keuring al gecontacteerd, maar zij willen/kunnen dit niet rechtzetten.

Kan dit problemen geven bij de verkoop?

Groeten,

Ivo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 18 nov 2016 15:18

Denk het niet

Poene

#3 , 18 nov 2016 22:16

Het gaat in principe om een keuring van een installatie die dateert van na 1981. Je installatie is conform en is okay voor de volgende 25 jaar. Deze termijn is wettelijk voorgeschreven. De keurder heeft een professionele fout begaan door dit verkeerd in te vullen. Vreemd dat ze niet uit eerlijke schaamte u een correcte keuring willen geven.

Aangezien het om een duidelijke vergissing of vergetelheid gaat, moet de datum volgens mij gelezen worden als "14/06/2032". Ik zou hier niet moeilijk over doen bij een verkoop. Er zijn immers geen inbreuken vermeld op het verslag.

Reclame

Terug naar “Kopen”