Klein beschrijf

Humanfly
Topic Starter
Berichten: 22

Klein beschrijf

#1 , 02 nov 2016 20:29

hallo, ik ben niet 100% mee met het verhaal van klein beschrijf
eerste woning aangekocht, klein beschrijf
woning is verkocht en nieuwe woning zal worden aangekocht
meeneembaarheid van registratierechten, maar heb je dan nog eens recht op klein beschrijf?
nieuwe woning heeft een KI van 230 euro

dank voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2016 23:16

Ja, je kan klein beschrijf en meeneembaarheid door verrekening combineren. Je zal nu heel weinig registratierechten moeten betalen.

Dit in de veronderstelling dat je ook aan alle bijkomende voorwaarden voldoet (qua domicilie, subjectief KI, etc.).

Bovendien moet de verkoopakte van de verkoop van je woning al achter de rug zijn. Als je met "verkocht" bedoelt dat er alleen een compromis is getekend dan wordt het verhaal anders.

Humanfly
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 02 nov 2016 23:36

Dank voor de info
Vrijdag is mijn verkoopakte
Mijn aankoopovereenkomst is gebeurd maar akte moet maar verlijden binnen de 4 maanden
Volgens mij is de bediende van notaris mijn klein beschrijf van nieuwe woning vergeten, heb reeds een mail verstuurd, ik zie wat ze zegt

Reclame

Humanfly
Topic Starter
Berichten: 22

#4 , 05 nov 2016 20:19

Hallo, alles is in orde
Klein beschrijf wordt toegepast, ook al zal de woning worden verbouwd en zal het toekomstig KI vermoedelijk hoger liggen dan 750 euro
Toch een groot verschil in registratierechten

Terug naar “Kopen”