Verkoop eigendom dispuut

Thenotorious
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop eigendom dispuut

#1 , 19 okt 2016 13:37

Gisteren is de akte verleden van de verkoop van mijn voormalige woning. In de compromis stond dat het huis leeg moest zijn voor de akte echter in de akte staat er niets van vermeld. Mijn ex heeft echter nog wat meubel stukken van haar achter gelaten. Dit wist ik niet want ik was er al meer dan een maand niet geweest. Na het tekenen van de akte en overhandigen van de sleutels aan de koper is deze onmiddellijk naar het huis gereden en melde mij dat er nog spullen staan en dat die onmiddellijk weg moeten of ze gaan stappen ondernemen. Ik heb ze wat tijd gevraagd zodat ik mijn ex kan vragen om haar spullen buiten te halen maar daar hebben ze geen oor naar. Mijn vraag is ben ik nog verplicht om dit op te lossen of is de inboedel nu gewoon van hen na de akte te tekenen ? En welke stappen kan de koper ondernemen tegenover mij ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1017

#2 , 19 okt 2016 14:15

n de compromis stond dat het huis leeg moest zijn voor de akte
Compromis is een bindende overeenkomst. Koper kan (mits je een redelijke termijn te laten om het op te lossen) jou laten opdraaien voor kosten van stockage en/of verwijdering van jouw goederen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Blaatpraat
Berichten: 3801

#3 , 19 okt 2016 14:19

Zoals Milo72 zegt: compromis is bindend.
Stond het huis alleen op jouw naam, of ook op die van je ex? Als de koper effectief kosten wilt vorderen bij jou, kun je die misschien gedeeltelijk verhalen op je ex.

Je kunt ook een opkoper zoeken die al die inboedel meeneemt, je kunt er misschien nog 100 euro aan verdienen...

Reclame

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 okt 2016 15:16

. In de compromis stond dat het huis leeg moest zijn voor de akte echter in de akte staat er niets van vermeld. ?
Moest niet, want op datum van ondertekening akte moest pand leeg zijn. Dus een dergelijke vermelding in de akte had geen enkel zin meer

Thenotorious
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 okt 2016 14:02

Ok bedankt heb al iemand betaald om alles buiten te halen.

Terug naar “Kopen”