Beschrijf appartement

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

Beschrijf appartement

#1 , 29 sep 2016 09:09

Hallo mijn huidig appartement is klein beschrijf, het appartement dat we zouden willen kopen is groot beschrijf, klopt het dat ik mijn klein beschrijf van mijn vorig appartement niet kan meenemen? We gaan het toekomstig appartement met twee aankopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hof van Commerce
Berichten: 47

#2 , 29 sep 2016 19:31

Of je eerst betaalde registratierechten (klein beschrijf zeg je) al dan niet kan meenemen in je nieuwe aankoop aan groot beschrijf (meenemen dmv teruggave na verkoop van je eerste appartement of door middel van verrekening bij je nieuwe aankoop) heeft klein dan wel groot beschrijf géén gevolg. Er zijn wel een reeks voorwaarden aan verbonden qua termijnen.

Dat klopt dus niet. Wat je betaald hebt bij je oude aankoop kan je tot de som van 12.500 euro meenemen in je nieuwe aankoop.
Als het oude appartement enkel jouw eigendom is en het nieuwe aan te kopen koop je elk voor 50%, dan kan je de helft van het oorspronkelijk door jou betaalde bedrag aan registratierechten meenemen met een maximum van 6.250 euro.

Reclame

Terug naar “Kopen”