App zelf verkopen ondanks makelaar?

Yasmine
Topic Starter
Berichten: 20
Locatie: Roeselare

App zelf verkopen ondanks makelaar?

#1 , 16 aug 2016 18:47

Goeie avond

Graag had ik geweten of ik zelf mijn appartement mag proberen te verkopen en online zoekertjes plaatsen ook al tekende ik een contract van 6m bij een makelaar? Compromis is dan wsc direct bij de notaris te tekenen denk ik?

Ik weet dat ik de commissie ah immo-kantoor zal moeten betalen als zij al eerder contact hadden met de potentiële koper, maar dat betwijfel ik aangezien ik sinds juli nog maar 1 kijker had...

Het is natuurlijk een moeilijke periode in de zomer, maar ik wil alle kansen benutten om de verkoop te realiseren...

Alvast bedankt!

Mvg
Yasmine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 16 aug 2016 19:08

Staat in uw contract dat u zelf mag verkopen?
Dat eerst een lezen.
Hoelang hebt u al een contract?

Yasmine
Topic Starter
Berichten: 20
Locatie: Roeselare

#3 , 16 aug 2016 21:36

Het staat er niet in dat 't wel of niet mag, contract is sinds 5 juli...

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 aug 2016 10:35

Staat er in het contract niets vermeld over exclusiviteit?
De lijst van potentiële kopers zal heel wat langer zijn dan de mensen die u effectief over de vloer krijgt. Immokantoren sturen standaard nieuwe panden naar heel hun klantenbestand, krijgen vragen van geïnteresseerden die niet onmiddellijk tot een bezoek leiden, ...

Yasmine
Topic Starter
Berichten: 20
Locatie: Roeselare

#5 , 17 aug 2016 16:56

Er staat natuurlijk in dat ik het appartement niet bij nog een andere makelaar te koop mag zetten (wat ik normaal vind), maar niet als ik het eigenhandig verkoop, wat daar aangerekend wordt (vermoedelijk alleen de kosten van de attesten denk ik dan). Ik zal wel zien waar ik uitkom en of ze er iets van zeggen als het zou lukken :-)

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#6 , 18 aug 2016 23:45

Begrijp wel niet goed waarom u een makalaar inhuurt om dan toch zelf nog het werk te doen...Is niet echt konsekwent. Ofwel verkoop je zelf, ofwel besteedt je het uit... Wat je doet is vragen om problemen en conflicten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 19 aug 2016 09:16

Je kan wel klanten aanreiken aan immokantoor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 19 aug 2016 13:11

Staat er niets in uw contract over contractbreuk, waar 50% of 75% van de voorziene commissie moet betaald worden?

Yasmine
Topic Starter
Berichten: 20
Locatie: Roeselare

#9 , 03 okt 2016 19:45

Juist antwoord: je kan zelf verkopen, maar compromis blijft voor immo... commissie dus ook...

Waar staat dat je moet consequent zijn bij de verkoop van een huis?? Weg is weg... :-)

Terug naar “Kopen”