Huis met afhangen

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

Huis met afhangen

#1 , 05 aug 2016 21:40

Bovenstaand begrip kwam ik toevallig tegen in één van mijn documenten.
Wie kan me deze term uitleggen.
Gek genoeg ... er onder staat de straat en nr vermeld met een breukstreep en dan gevolgd door de bedrijfsnaam, vermoedelijk een patrinomiumvennootschap.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 aug 2016 10:14

Afhangen zijn delen van het hoofdgebouw die er ook deel van uitmaken (bijgebouwen/aanhangen)

eylis
Berichten: 8840

#3 , 06 aug 2016 13:37

in feite is het het geen goed Nederlands, maar wordt in het populaire openbare-verkoop-jargon nog steeds gebruikt. Ooit letterlijk vertaald uit het Frans: "bätiment avec dépendances" (afhankelijkheden) infeite correct: Gebouw met bijgebouwen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 06 aug 2016 16:09

aanhorigheden in o.a. strafwetboek art 412
Art. 412. De misdaden en wanbedrijven, in het vorige artikel genoemd, zijn eveneens verschoonbaar, indien zij gepleegd worden bij het afweren overdag van de beklimming of de braak van de afsluitingen, muren of toegangen van een bewoond huis of appartement of de aanhorigheden ervan, behalve wanneer blijkt dat de dader niet kon geloven aan een aanranding van personen, hetzij als rechtstreeks doel van hem die poogt in te klimmen of in te breken, hetzij als gevolg van de weerstand welke diens voornemen mocht ontmoeten.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 06 aug 2016 18:21

In Vlaanderen ook bekend als "de koterijen".
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#6 , 06 aug 2016 19:27

Bedankt Mava en Eylis. Ik vermoed dat jullie antwoord het betrouwbaarste is.
Inderdaad, wij Belgen, blijven blijkbaar "oude Belgen", zeker voor wat betreft juridische taal en vakjargon.
Bedankt in ieder geval!

Terug naar “Kopen”