Verkopers halen planten uit de grond net voor akte

Laumar
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Re: Verkopers halen planten uit de grond net voor akte

#16 , 17 jun 2016 11:17

Die stonden in de grond net voor de gevel van het huis. Nu zijn de gaten gevuld met boomschors.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 17 jun 2016 11:39

En heb je al contact gehad met de verkoper over deze zaak. Wat zegt u notaris hierover.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Laumar
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 jun 2016 16:31

Ik had net de assistente van de notaris en heb haar het voorval uitgelegd. Zij zegt dus ook dat dit niet de bedoeling is dat de planten worden uitgegraven eens een compromis is getekend. Ze ging het nog navragen.

Reclame

Laumar
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 jun 2016 14:37

De verkopers hebben nu roef roef niewe kleine buxusplantjes geplant. Hun uitleg dat ze de planten hebben uitgehaald is dat de 10 buxussen (!) "een ziekte" hadden. Ten eerste passeer ik daar dagelijks en blaakten de buxussen van gezondheid. Ten tweede indien dat wel het geval was, dienden ze mij daarvan toch op de hoogte te stellen wetende dat we enkele weken van de datum van akte zijn. wat denken jullie hiervan?

LeenW
Berichten: 12841

#20 , 28 jun 2016 14:52

Hun "goede intenties" veranderen niets aan de diefstal.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 28 jun 2016 15:38

De verkopers hebben nu roef roef niewe kleine buxusplantjes geplant. Hun uitleg dat ze de planten hebben uitgehaald is dat de 10 buxussen (!) "een ziekte" hadden. Ten eerste passeer ik daar dagelijks en blaakten de buxussen van gezondheid. Ten tweede indien dat wel het geval was, dienden ze mij daarvan toch op de hoogte te stellen wetende dat we enkele weken van de datum van akte zijn. wat denken jullie hiervan?
Vraag een schadevergoeding. Zij hadden die buxussen moeten laten staan, ziekte of niet. Los van het feit dat we wel weten dat ze keihard liegen: als die planten een ziekte hadden, had je did mogelijk met de nodige producten kunnen oplossen. Zeg hen dat u gelijkaardige buxussen wenst zoald deze die er stonden, en geen kleine plantjes...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Laumar
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#22 , 01 jul 2016 09:10

Wat kan ik als schadevergoeding vragen voor +/- 10 buxussen? Ze hebben er ondertussen andere (kleintjes) geplant, maar van een heel andere (slechtere) kwaliteit... Wetende dat de verkopens zullen tegenpruttelen aangezien ze "nieuwe hebben geplant"...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#23 , 01 jul 2016 09:37

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos
Berichten: 16087

#24 , 01 jul 2016 13:12

Eens gaan kijken op het nieuwe adres van de verkopers... vermoedelijk staan de "zieke" planten daar te recupereren.
Indien zo een vaststelling laten uitvoeren door een deurwaarder indien u hiervaan een principekwestie wenst te maken...

Terug naar “Kopen”