Wijkagent wilt adres schrapen pas gekocht huis

urim
Topic Starter
Berichten: 19

Wijkagent wilt adres schrapen pas gekocht huis

#1 , 05 apr 2016 19:00

Mijn man en ik hebben te september 2015 een huis gekocht met klein beschrijf, wij werkten op dat moment beiden in een restaurant.
Mijn man heeft een kosovaarse nationaliteit en heeft zijn verblijfsrecht verloren waardoor hij het grondgebied moest verlaten.
De lening en het huis staat op beide onze namen, en ons adres zou er minstens 3 jaar moeten staan, aangezien mijn man zijn verblijfsrecht verloren heeft is het onmogelijk om zijn adres nog in belgie te vestigen. Mijn adres staat wel op ons huis gevestigt. Mijn schoonouders zijn sedert een maand komen inwonen bij ons en hebben een adreswijziging aangevraagt voor mijn schoonouders. Ik zit momenteel op vakantie in Kosovo bij mijn man aangezien hij zijn verblijfsrecht verloren heeft. De wijkagent is een week geleden op controle geweest voor het adreswijziging terwijl ik dus in Kosovo zat. Er werd mijn schoonouders verteld dat mijn adres zou geschrapt worden aangezien mijn belangen en mijn adres in Kosovo zijn, wat dus niet klopt. Ik heb geen adres in Kosovo, ben hier enkel op vakantie voor bij mijn man te zijn. Als mijn adres geschrapt word zitten we in de puree vanwege het klein beschrijf, mijn adres moet 3 jaar op ons huis staan anders moeten we een serieus bedrag betalen. Kan de wijkagent zomaar mijn adres schrappen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 05 apr 2016 19:06

Indien de wijkinspecteur u gedurende een bepaalde periode op verschillende dagen en uren niet kan aantreffen.
Ook zal er een buurtonderzoek gedaan worden dus navraag bij buren.
Hoelang bent u al weg en bent u nog van plan om weg te blijven.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 05 apr 2016 19:12

hebt u werk in België ?

Reclame

urim
Topic Starter
Berichten: 19

#4 , 05 apr 2016 20:41

Indien de wijkinspecteur u gedurende een bepaalde periode op verschillende dagen en uren niet kan aantreffen.
Ook zal er een buurtonderzoek gedaan worden dus navraag bij buren.
Hoelang bent u al weg en bent u nog van plan om weg te blijven.
Ik verblijf nu al een maand in Kosovo, ik dacht nog een maand te blijven.

urim
Topic Starter
Berichten: 19

#5 , 05 apr 2016 20:45

hebt u werk in België ?
Nee, ik heb momenteel geen werk, mijn man werkt nu ondertussen wel al in Kosovo. Wij hebben daarnaast ook nog een spaarboek.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 05 apr 2016 20:46

In principe wettelijk geen enkel probleem maar indien u nu zo'n probleem blijkt te hebben misschien toch maar terugkomen - zorgen dat de wijkinspecteur u dus thuis kan aantreffen en eens met de wijkinspecteur gaan praten. zodat deze zeker is dat u binnen de maand terug bent en daar dan op regelmatige tijdstippen kan aangetroffen worden.

Geen werk maar wel gewerkt ingeschreven bij de vdab??

pho450
Berichten: 192

#7 , 07 apr 2016 14:42

Uw woning wordt momenteel bewoond door een nieuw koppel (uw schoonouders). Als uw uitleg klopt bent u dus ongeveer vertrokken wanneer zij er komen wonen zijn, uzelf bent bij uw echtgenoot, die in het buitenland woont en werkt en bent eigenlijk niet van plan om snel terug te komen.

Objectief gezien begrijp ik de wijkagent wel, het lijkt er gewoon heel sterk op dat u daar effectief niet meer woont. Het is nu aan u om hem van het tegendeel te overtuigen.

Terug naar “Kopen”