huren/kopen als alleenstaande mama

Fientje1981
Topic Starter
Berichten: 23

huren/kopen als alleenstaande mama

#1 , 03 aug 2015 16:06

Hallo,

Welke opties zijn het best voor mij?
Ik zoek een huisje/appartementje voor mij en mijn 2 kinderen in co-ouderschap (1tje ten laste).
Huren? Kopen?
Via het OCMW (huurtoelage)? Via sociaal verkoop/verhuur organisatie? Wat met sociale leningen? Zijn die echt veel minder dan bij gewone banken?

Ik werk voltijds en kan zo notariskosten betalen. Heb geen eigendom.

Wie kan me bruikbare info geven? Het allerliefste zou ik iets willen kopen. Ik zou 130.000 tot 140.000 kunnen lenen, maar daar roei ik niet ver mee...

Groeten,
Fientje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fientje1981
Topic Starter
Berichten: 23

#2 , 05 aug 2015 10:32

Iemand??

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 05 aug 2015 12:01

Heb je een eigen inbreng.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 05 aug 2015 13:08

Ik zou allereerst al eens mijn oor te luisteren gaan leggen voor het effectief bekomen van een sociale lening.

Gelet op het bedrag dat u kan lenen is het misschien wel interessant om de publieke verkopen in de regio eens in te gaten houden.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 05 aug 2015 14:52

Publieke of openbare verkopen, dat is allemaal goed en wel. Maar dan moet je wel 200% zeker zijn van het bekomen van een voldoende lening, en min of meer op tijd.

Overloop dan eerst en vooral even de mogelijkheden met de verkopende notaris, anders riskeer je nog dat die het pand niet eens aan u wil toewijzen.

En een zgn "rouwkoop", dat wil je zeker vermijden.

Terug naar “Kopen”