Meterstanden bij verkoop

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3795

Meterstanden bij verkoop

#1 , 03 aug 2015 09:38

Volgende week wordt de akte van m'n huis verleend.
Diezelfde dag mag ik ook de woonst betreden (bij de akte zal ik de sleutels krijgen van de eigenaars die er nu nog in zitten).

Ivm de meterstanden hebben de eigenaars me het volgende medegedeeld:
Zij zullen bij hun uittrede het papierwerk invullen met de meterstanden, en het immokantoor die de verkoop regelde zal foto's maken om het betwisten hiervan tegen te kunnen gaan.
Ik zal de meterstanden dus niet kunnen zien voordat ik de akte (en dat papierwerk) zie.

Ik ga ervan uit dat er zich geen probleem zal vormen en dat deze 3 waardes juist zullen zijn, maar stel dat dit wel het geval zou zijn.
Daarom ben ik van plan om de eerste maal dat ik binnen kom in de woonst in mijn eigendom (meteen na de akte dus) alles te filmen (vanaf de deur openen) en meteen de meterstanden te controleren.
Mochten deze dus foutief zijn (ik spreek niet van een paar kWh, maar echt van grote verschillen), kan ik hier dan iets aan doen?
Let wel: ik ben er vrij zeker van dat dit niet nodig zal zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 aug 2015 09:46

Je kan op de blad met de meterstanden door de notaris laten noteren dat je deze "onder voorbehoud van juistheid" kan aanvaarden. Dat geeft later, indien en iets niet klopt, nog altijd de kans de zaak te betwisten.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 03 aug 2015 09:49

Beter is om na de akte met z'n allen naar de woning te gaan, en dan tezamen de meterstanden te noteren. Geen enkele discussie mogelijk.

Reclame

Terug naar “Kopen”