Bouwgrond in optie: 'overtredingen'aangrenzend perceel

popseltje
Topic Starter
Berichten: 12

Bouwgrond in optie: 'overtredingen'aangrenzend perceel

#1 , 10 jul 2015 08:16

Hallo

Wij staan op het punt een bouwgrond aan te kopen, grenzend aan ons eigen perceel.
Echter aan de andere kant van het perceel grond heeft de buurman een paar onregelmatigheden gepleegd volgens de eigenaar van de grond. Hij heeft daar echter nooit iets mee gedaan.

- een rooster van de dampkap geplaatst aan zijkant huis (halfopen bebouwing)
- halve meter tuin extra ingenomen op de bouwgrond, met bekaert draad afgewerkt
- een poortje geplaatst waarmee hij zijn doorgang voorzien vanop de bouwgrond tot in zijn achtertuin

Welke stappen moeten wij nu best ondernemen om alles correct te laten vaststellen?
Is het mogelijk dat deze ' onregelmatigheden' (ik weet niet hoe ze anders te benoemen) permanent mogen worden?
Het is echt een situatie die al jaren bestaat, niemand had daar last van en daar heb ik zeker begrip voor maar ik wil me er wel van gewissen dat wij eventueel geen doorgang moeten blijven verlenen, of we nu al dan niet gaan bouwen op dat stuk of niet

Iemand een idee?

bedankt

-

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 jul 2015 08:51

Je bouwt gewoon aan tegen het huis van uw toekomstig buurman. Aan hem zijn dampkap ergens anders te hangen, evenals zijn poortje. Je laat een landmeter alles opnieuw opmeten en laat hem zijn afsluiting opschuiven. Hopelijk bestaat deze situatie nog een 30 jaar, en staan er geen erfdienstbaarheden in de akte.
Je kan hem best hiervan vooraf op de hoogte brengen, kwestie van goede buren te blijven..

limelight
Berichten: 232

#3 , 10 jul 2015 10:40

Los van het juridische aspect raad ik je zeker aan om eerst eens met die mensen te praten vooraleer tot de aankoop over te gaan. Je hoort dan hun kant van het verhaal.

Reclame

jef007
Berichten: 1695

#4 , 10 jul 2015 12:55

en als buur niet wil bouwen?? :roll:

Terug naar “Kopen”