Verkopers willen blijven wonen

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

Re: Verkopers willen blijven wonen

#16 , 25 jun 2015 08:32

Alles eens overlegd met notaris, die me het volgende kon mededelen:

Wanneer het onroerend goed voor langere tijd verhuurd wordt, wordt dit aanzien als een last voor de koper.
Wanneer het slechts om enkele dagen gaat, valt de registratie daar niet over.
Bovendien wordt in de akte ook vermeld wanneer de verkopers daar mogen blijven wonen, het geen huur-, noch pachtovereenkomst doet ontstaan.

Ondertussen ook overeengekomen met de verkopers dat ze er op 14 augustus uit zullen, 3 dagen na het verlijden van de akte.
Wat mij betreft, is dit dus voldoende.
Ik ga er namelijk van uit dat deze stelling van mijn notaris klopt, en daarmee is voor mij het probleem van de baan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#17 , 25 jun 2015 10:40

Dat zal wel kloppen. Ik kan mij goed voorstellen dat de registratie andere zaken te doen heeft. Ik zou wel eens bij de akte laten vallen dat de verkopers drie dagen mogen blijven wonen, dat dit niet gebruikelijk is en dat je een compensatie verwacht in de vorm van een proper huis (gepoetst dus).
Het is onbeleefd om halsoverkop te vertrekken en een vuil huis achter te laten, maar dat is spijtig genoeg in de praktijk wel schering en inslag.

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

#18 , 03 aug 2015 09:34

Even vermelden dat de situatie ondertussen veranderd is.
De verkopers gaan er toch uit bij akte.

Het eventuele probleem (dat zich niet zou mogen stellen voor die 3 dagen) zal zich sowieso niet stellen dus.

Reclame

Terug naar “Kopen”