Bod huis - welke voorwaarden mag ik zeker niet vergeten?

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

Bod huis - welke voorwaarden mag ik zeker niet vergeten?

#1 , 29 apr 2015 11:29

Besten,

IK ben momenteel aan het kijken om een huis te kopen.
Ik heb met mijn bank samen gezeten en weet tot welk bedrag ik mag lenen.

Ik zou graag een bod uitbrengen, maar wil dit op een correcte manier doen en mijzelf niet in problemen werken.

Welke opschortende voorwaarden dien ik zeker in overweging te nemen bij het bod?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kriekeboom
Berichten: 16

#2 , 29 apr 2015 15:57

dat de woning vergund is!
en ga hiervoor zelf langs bij de gemeente!
(check ook op Geopunt Vlaandere of de woning in woongebied staat, want zonevreemd = problemen)

wij ontdekken nu dat de woning die we vorig jaar kochten niet vergund is (stond nochtans in de akte én uitreksel stedebouw dat deze wel vergund was)
we kunnen nu niets meer met onze woning doen, niet verbouwen, niet heropbouwen en verkopen wordt zeer moeilijk en/of aan een grote minwaarde

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 apr 2015 07:39

- sowieso een beperkte tijd in je bod zetten.
- keuring én herstelling van het electriciteitsnet ten laste van de verkoper. Maw: keuringsverslag van electriciteit vragen dat volledig in orde is (indien je dat écht wil). Probleem hierbij is dat woningen die recent nog niet verkocht zijn vaak geen keuringsverslag zullen krijgen dat in orde is, omdat niet-echt-essentiële zaken zoals een eendraadsschema niet aanwezig zijn. Je kan bvb zeggen dat je wél bereid bent de eerste 500 euro van de herstelkosten zélf te bepalen, maar geen onverwachte kosten wil dragen om het electriciteitsnet volledig te herstellen).
- woning vergund, alle attesten in orde
- indien van belang: datum van het verlijden van de akte ten laatste op datum X.

Reclame

Booke
Berichten: 112

#4 , 30 apr 2015 14:25

Schadevergoeding bij het niet naleven van de voorwaarden.

Terug naar “Kopen”