Woning weekendzone Schilde Strand

AdRem
Topic Starter
Berichten: 1

Woning weekendzone Schilde Strand

#1 , 18 mar 2015 17:55

Ben aan het denken over de huurkoop van een woning in weekendzone Schilde Strand.
Het zou mijn eerste aankoop van vastgoed worden, dus even hier brainstormen leek me wel een geschikt begin.

Ik heb nog geen verdere stappen genomen dan het nadenken over...

Mijn vraag luidt: Weet iemand hoe het bestemmingsplan van Schilde Strand eruit ziet en of er evt onteigeningsplannen zijn gemaakt voor bepaalde delen van Schilde Strand?

En ook mag je er geen domicilie plaatsen omdat ze (wijkagentes en gemeente) dreigen met een dwangsom van €5000. Ik heb een andere hoofdverblijfplaats in Belgie, kan mij op schilde strand 2delijns inschrijven. Nu vroeg ik mij af, stel je betaalt na aankoop van de woning en de grond ook ineens die dwangsom mee aan de gemeente, ben je hierna wel officieel ingeschreven als hoofdverblijf op Schilde Strand?

Bedankt alvast voor de informatie!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 mar 2015 18:25

Wij de gemeente eens informeren.
In een weekendzone kan u niet ingeschreven worden.
U kan in België maar op één plaats uw hoofdverblijfplaats hebben en dus maar onder één adres in rijksregister gekend zijn.
U mag zoveel 2de verblijven hebben als u wil maar daar kan u alleen ingeschreven worden als dat daar wettelijk mogelijk is.
Bij wijziging van inschrijving wijzigt ook uw hoofdverblijfplaats.
Schildestrand .... gelet op feit dat gemeente Schilde al lang geleden daar zwaar aan het optreden is geweest zal u dat dus ook niet lukken.
Gevolg u wordt afgeschreven op uw vroeger adres en niet ingeschreven in Schilde. Met als gevolg dat u een AACB wordt met alle wettelijke gevolgen van dien.

PS hier kan u zelf nakijken hoe Schildestrand ingekleurd is.

http://www.agiv.be/gis" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas1957x
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2018 12:48

beste,bij mijn weten moet de gemeente u inschrijven als u daar wilt wonen,mits een papier te tekenen dat u van de situatie op de hoogte bent.De gemeente doet aan een zwaar ontradingsplan voor kopers omdat zij een totaal ander plan voorhebben met het schildestrand en zo worden kopers misleid .En bedreigd met onteigening ,waar ze het recht vandaan
halen om dit te doen is bij mij totaal onbekent....vorig jaar zijn er nog 2 huizen verkocht en de eigenaars ingeschreven.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 apr 2018 15:54

Inschrijven is nog niet domiciliëren. Ze weten dan enkel dat je daar verblijft, zoals die krakers. Die worden ook niet gedomicilieerd in een gekraakte woning, maar er ingeschreven.

Terug naar “Kopen”