electriciteit afgekeurd . Wat nu?

boke
Topic Starter

electriciteit afgekeurd . Wat nu?

#1 , 02 mar 2015 21:28

Wij zijn volop op zoek naar een appartement om te kopen.
vandaag zijn we nog een appartement gaan zien dat best mijn voorkeur geniet.
Er zijn wel enkele mankementjes maar voor onze prijs moeten we zeker geen luxe appartement verwachten

Het appartement staat aanvankelijk te koop voor 99.000 euro.
Ik zou een aanvaardbaar bod kunnen doen van 88.000 euro.

Nu wat wel een probleem is , is dat de elektriciteit is afgekeurd...
Kan dit gemakkelijk opgelost worden?
Zo ja, enig idee hoe en hoeveel het kost?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2015 21:37

Je kan dit oplossen door u te laten bijstaan door een elektrieker, die de staat van de installatie zal opmeten.

Wat een vakman aan uurloon gaat rekenen heb ik geen idee van, maar je mag rekenen voor een appartement met 2 slaapkamers en badkamer, keuken en living en berging moet je dit kunnen aan 1500 a 2000€ materiaal, voor alles volledig te vernieuwen, de rest zal uurloon zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72

#3 , 03 mar 2015 08:47

"de elektriciteit is afgekeurd" is heel ruim he.

Dit kan mogelijks betekenen dat de volledige installatie dient vervangen te worden, dit kan ook betekenen dat bvb het ééndraadschema ontbreekt, wat neerkomt op een uurtje bureauwerk.

Probeer te weten te komen wat op het keuringsverslag staat, m.a.w. op basis van welke inbreuken op het AREI de elektriciteit niet conform is.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

fieke0509

#4 , 03 mar 2015 14:08

Bij oudere appartementen kan er al heel wat mis zijn, maar mogelijk heeft de eigenaar ook al dingen vernieuwd. Een elektricien kan je hier best advies in geven. Als leek is het bijna onbegonnen werk hier een goed zicht op te krijgen.

mava105

#5 , 03 mar 2015 15:43

. Als leek is het bijna onbegonnen werk hier een goed zicht op te krijgen.
Zelfs een super deskundig en helderziende elektrieker kan met de gegevens die poster hier heeft weergegeven in de verste verte niet schatten wat een instaat stelling zou kosten.
Dat is zoiets als vragen hoeveel liter water er nog in de zee zou overblijven, nadat je er 1.000.000 liter hebt uitgeschept. :lol:

fieke0509

#6 , 03 mar 2015 15:59

. Als leek is het bijna onbegonnen werk hier een goed zicht op te krijgen.
Zelfs een super deskundig en helderziende elektrieker kan met de gegevens die poster hier heeft weergegeven in de verste verte niet schatten wat een instaat stelling zou kosten.
Dat is zoiets als vragen hoeveel liter water er nog in de zee zou overblijven, nadat je er 1.000.000 liter hebt uitgeschept. :lol:
Daarom had ik het over het inspectieverslag en niet over de summiere uitleg van de TS. :lol:

Rene

#7 , 03 mar 2015 17:39

Vraag na waarom het is afgekeurd? Er is dus een keuringsverslag.
Los die punten op en laat opnieuw door dezelfde firma keuren. Keuring kost +/- 100 euro Herkeuring meestal minder.
Kan vb een aarding zijn die niet aangesloten is in de keuken. Geen verliesstroomschakelaar, of geen plan of slecht plan, ... Maar zonder deftige gegevens is het moeilijk om raad te geven.

Franciscus

#8 , 03 mar 2015 23:02

U hebt de codes die op het keuringsverslag staan?
hier dan eens lezen:
http://www.bevece.be/diensten/Elektrisc ... eukenlijst" onclick="window.open(this.href);return false;.
Dan ook eens naar dat keuringsorgaan bellen en vragen naar het hoe en wat.
Vorige week net gedaan was een ganse lijst ... maar uiteindelijk redelijk makkelijk op te lossen (zelf) en de rest zal toch door een professioneel moeten gedaan worden ( zolder onveilig) maar die moet nog volledig ingericht worden dus alles wat daar nu hangt wordt zo wie zo vervangen.

Terug naar “Kopen”