ons akte is bijna verlopen maar geld nog niet beschikbaar!!!

w.el
Topic Starter

ons akte is bijna verlopen maar geld nog niet beschikbaar!!!

#1 , 28 aug 2007 15:54

Beste,

15 mei 2007 hadden we bij de notaris een verkoopscompromis getekend.
Onze laatste betaaldag is 15 september 2007.
we hebben een lening aangegaan via vlaams woningfonds.
zoals iedereen weet kan dat een tijdje duren eer het in orde is.
Nu belde ik deze ochtend naar vlaams woningfonds en daar wisten ze me te vertellen dat de verkoper echt zeer ongeduldig is en dat die er al spijt van heeft gekregen dat hij de woning verkocht heeft omdat hij er meer voor heeft gekregen van een neef.
hij wou dus eerst contract verbreken en de notaris raadde het af.
nu wacht hij af tot de datum dat we tenlaatste moeten betalen in de hoop dat we het niet kunnen halen.
WAT MOETEN WE DOEN??????
WE WILLEN DE WONING NIET KWIJT!!!!!

overbruggingslening? Fiscaal geen voordelen!!
de som via vrienden en familie bij??n zamelen??? hoe zit het dan met lening vlaams woningfonds???

AUB alle tips kunnen helpen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
w.el
Topic Starter

#2 , 28 aug 2007 16:23

dringend echt waar dus up up up

dieke

#3 , 28 aug 2007 20:48

Wat je moet doen, is niet te snel panikeren. Zodra een verkoopscompromis werd ondertekend, is de koop gesloten. U kan dit huis dus niet meer mislopen. Dring er bij het Vlaams Woningfonds op aan dat ze de lening op tijd rondkrijgen. Indien het onverhoopt toch niet op tijd zou lukken, kan u nog altijd even uitstel vragen, hiervoor desnoods een redelijke schadevergoeding voorstellen en dit alles gieten in een aangetekend schrijven met daarin duidelijk de vermelding van de overmacht (wegens vertragingen bij Vlaams woningfonds).

Hopelijk antwoordt hier ook nog een jurist.

Reclame

gypsi

#4 , 30 aug 2007 10:19

ik ben geen jurist maar ben zeker dat de woning voor u is ,zodra een compronis getekent is kan niemand meer achteruit zowel de koper als verkoper,juist maar nu moet u lening zo vlug mogelijk in order komen,ik zou eens raad vragen bij een andere bank,leg er u geval eens uit
het eenige dat ge moet zoeken is die LENING,voor de woning Geen probleem die is van U
succes dat moet in order komen,zoek er alles voor

Terug naar “Kopen”