Opbrengsteigendom Zakelijk of Prive aankopen

timoVP
Topic Starter
Berichten: 27

Opbrengsteigendom Zakelijk of Prive aankopen

#1 , 26 okt 2014 13:10

Beste forumleden,

Ik ben een zelfstandige in hoofdberoep (eenmanszaak). Ik behaal gemiddeld een winst van een 30.000 euro a 40.000 euro in 2014 en aangezien ik een eenmanszaak ben ga ik hier veel van moeten afgeven (personenbelasting). Mijn doel was altijd als ik wat kapitaalkrachtiger ben te beginnen met investeren in en opbrengsteigendom en deze te verhuren zodat de huuropbrengsten juist de hypothecaire lening aflossen. Ik ben al bij de bank langs geweest en deze geven mij een lening en ik heb al een pand gevonden waarvan de huuropbrengsten mijn lening zullen aflossen.

Het enigste voorwaarde is wel dat ik de notariskosten van +- 20 000 euro zelf moet inbrengen.

Nu was mijn vraag of het verstandig is om "opbrengsteigendom" en "handelen in vastgoed" als bedrijfstak toe te voegen aan mijn zelfstandige activiteit en of het dan mogelijk is de notatiskosten, de interesten, kosten aan het gebouw etc in te brengen in de boekhouding?

Op deze manier kan ik mijn winst van deze jaar terug investeren waardoor ik natuurlijk een veel kleinere winst overhoud waarop ik belastingen moet betalen.

Is dit mogelijk en indien ja wat zijn de voor-en nadelen?

Of is het veel verstandiger om al prive aan te kopen? Waarom?

Ik heb al een afspraak met mijn boekhouder maar deze is pas binnen een week. Daarom wou ik hier al wat meer informatie vergaren om de juiste vragen te kunnen stellen indien nodig aan mijn boekhouder.

Na mijn afspraak bij de boekhouder zal ik op deze forum dan ook zijn antwoord hier neerzetten zodat het een meerwaarde heeft voor mensen met dezelfde vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!