aankoop appartement algemene vragen

mijeen
Topic Starter
Berichten: 1

aankoop appartement algemene vragen

#1 , 01 aug 2007 23:13

Ik heb eindelijk mijn droomappartement gekocht. Compromis werd getekend bij immokantoor en nagekeken door mijn notaris. Hoe langer ik nadenk over deze compromis hoe meer ik mijn, misschien ongegronde twijfels, heb. De compromis is opgesteld volgens basisakte (ook reeds verkregen per post). Hierin staat beschrijving van goed als living, keuken, kamer 1, kamer 2.

De keuken is echter volledig ingericht (ingebouwde ijskast, microgolfoven, oven, vaatwasmachine) dit is echter niet expliciet beschreven. Moet dit niet gebeuren? Of hoort dit bij de onroerende goederen.

verlijden van akte: verkoper wil akte laten verlijden midden september (compromis getekend in juli). Daar het appartement pas beschikbaar is op 1 november 2007 wil ik deze akte natuurlijk pas zo laat mogelijk laten verlijden. Het immokantoor heeft hier trouwens geen enkele afspraak gemaakt met mijn notaris (is trouwens met vakantie tot eind augustus). Kan hij mij in gebreke stellen wanneer akte niet tijdig wordt getekend?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 01 aug 2007 23:35

De toestellen, indien te verwijderen uit sde keuken zonder schade te berokkenen, zijn roerend en dus niet inbegrepen in de koop tenzij partijen dit uitdrukkelijk zo overeenkomen.

Maw, de verkoper kan de toestellen meenemen, blijven zijn eigendom (tenzij bvb een ingemetselde koelkast, dan onroerend door bestemming, net zoals ramen en deuren enzo die ook roerend zijn maar onroerend worden door ge?ncorporeerd te zijn in het gebouw, niet zo bij een eenvoudig te verwijderen oven).

tijd ts comproms en tekenen akte: maximaal vier maanden.

Spike999
Berichten: 1

#3 , 07 aug 2007 14:08

Hallo,

Nog een vraagje ivm de aankoop van een appartement. Ik heb namelijk ook 1 gekocht vorig jaar. Deze is momenteel in opbouw en zou einde dit jaar af moeten zijn. Hierbij heb ik echter een lijst doorgekregen van onderaannemers/leveranciers die ik moet gebruiken voor de inrichting van mijn appartement (vloer, keuken, verwarming, ...). Kunnen zij mij verplichten deze te gebruiken? Stel dat ik bv dezelfde keuken ergens anders goedkoper kan krijgen lijkt het mij logisch dat ik deze daar neem en niet bij de vooraf besproken persoon. Want zij staan natuurlijk in een sterke positie qua prijs.
En als ik niet verplicht zou zijn deze ergens te nemen wat gebeurt er met het voorziene budget uit mijn lastenboek? Stel ik heb 5000? budget voor een keuken maar neem deze niet bij de afgesproken leverancier, dan kan ik deze 5000? toch terug vorderen?

Alvast bedankt!
Bart

Reclame

Terug naar “Kopen”