Beste,
Mijn vriend heeft een huis gekocht, dat huis is nog niet lang geleden gerenoveerd en instapklaar volgens de vorige eigenaars en immo.
Nu hebben we sinds enkele dagen de sleutel en blijken er toch enkele verborgen problemen te zijn. Waar we ons het meeste zorgen over maken: bij het aftrekken van het behang in de gang (aan de andere kant van de gang is de badkamer, de gang grenst dus aan de douche) bleek daar heel wat vocht in de muur te zitten. Vermoedelijk is er dus ergens in de douche, afvoer, waterleiding, ... een lek (ikzelf ken hier heel weinig van dus hoop dat ik geen domme dingen schrijf). In het slechtste geval wil dit dus zeggen douche uitbreken, etc. Valt dit onder een verborgen gebrek?
Ten tweede: één van de binnenmuren staat niet recht. Ook dit hebben we pas gemerkt na het aftrekken van het behang. Volgens mijn vriend zou tegen de muur eerst een soort laag aangebracht zijn om het 'krom staan' te verdoezelen en daarna is het dus behangen. Het was dus niet met het blote oog te zien. Weerom: is dit een verborgen gebrek?
Ten derde: tegen één van de buitenmuren staat opstijgend vocht. Ook pas gezien na het aftrekken van het behang (er stonden meubels etc voor). Tegen de andere buitenmuur zal waarschijnlijk ook wel vocht staan, maar daar staat de keuken tegen, dus dit kunnen we niet zien. Ik veronderstel dat dit geen verborgen gebrek is, omdat zulke vochtproblemen in vele huizen voorkomen?
Stel dat één deze zaken een verborgen gebrek is: wat zouden we dan moeten doen?
Alvast bedankt!
P.S. Sorry voor mijn misschien onduidelijke uitleg en verkeerde terminologie, maar ik ben echt niet op de hoogte van zulke zaken.