Vraag ivm verkoop woning

Sammy10
Topic Starter

Vraag ivm verkoop woning

#1 , 27 mar 2014 06:18

Beste,

De kandidaat-koper heeft een een bod uitgebracht dewelke door ons aanvaard werd (niets op papier).
Het beste lijkt mij nu om een compromies te ondertekenen bij de notaris, echter is het niet duidelijk of de kandidaat wel over de nodige middelen beschikt om een lening te krijgen; ze zijn naar eigen zeggen nog niet naar de bank geweest.
Er is dan mondeling overeengekomen dat ze een tweetal weken de kans krijgen hiervoor maar dat het huis in de tijd gewoon te koop blijft staan voor eventuele andere geïnteresseerden.

Adviseren jullie om alsnog een compromies te ondertekenen met daarin de opschortende voorwaarde ivm x termijn voor verkrijgen van lening?

Dank alvast voor het advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509

#2 , 27 mar 2014 08:47

Ik vind het precies wel een beetje tricky als het om zo veel geld gaat dat er niks op papier staat. Want achteraf iets klaar krijgen wat enkel mondeling besproken is lijkt mij niet zo simpel.

Reclame

Terug naar “Kopen”