Aankoop appartement (Wet Breyne niet van toepassing)

Archytas
Topic Starter

Aankoop appartement (Wet Breyne niet van toepassing)

#1 , 24 aug 2013 13:32

Hoi,

Ik heb een appartement uit een renovatieproject op het oog maar na me grondig te informeren blijkt de Wet Breyne niet van toepassing te zijn. De makelaar heeft me een compromis bezorgd (zie link hieronder-uiteraard heb ik de persoonlijke gegevens verwijderd) maar ik maak me erg zorgen over de inhoud hiervan. Initieel (bij het eerste bezoek van ons met de makelaar van het appartement) was er sprake van een voorschot van 7500€ (conform het lastenboek) bij tekenen van het compromis maar toen ik gisteren even bij de makelaar binnensprong bleek dit helemaal niet meer te moeten. (na wat te lezen op internet vond ik dat dit in principe ook niet mag, gezien Wet Breyne niet van toepassing is)

Wat ik ook vond is dat een tweefasige oplevering niet van toepassing is als de wet Breyne niet wordt toegepast. Dit terwijl de makelaar bij ons eerste bezoek duidelijk aangaf dat er nog 'een rondgang met de architect zou zijn om foutjes e.d. nog te kunnen corrigeren'. Maar als ik het juist heb, zal dit ook niet het geval zijn....

Uiteraard maak ik spoedig een afspraak bij een (eigen) notaris, maar het zou fijn zijn als iemand kan bevestigen dat mijn bezorgdheid terecht is... of net niet en eventueel andere aandachtspunten kan duiden.

(zie http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WCSAMQKYCKXT.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; downloaden )

PS: makelaar gaf wel aan dat een opschortende vw voor een hypothecaire lening kan worden opgenomen: dit is geen probleem.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 28 aug 2013 17:16

Ik snap je bezorgdheid niet echt...

Het is perfect normaal om bij een verkoop een voorschot te vragen... Het is geen verplichting, maar wel gewoonte (veelal 10 of 15% van de koopsom).

Het feit dat de Wet Breyne niet van toepassing is, doet niets af aan de aansprakelijkheid van de aannemers. Dus in die zin lijkt het mij ook niet in je "nadeel" dat er geen voorlopige oplevering is...

Reclame

Terug naar “Kopen”