Huis te koop waarvan de funderingen vernieuwd moeten worden

Grytsje
Topic Starter

Huis te koop waarvan de funderingen vernieuwd moeten worden

#1 , 05 aug 2013 19:24

Ik had een huis op het oog maar de makelaar zei dat de funderingen opgeknapt moeten worden waarvan de kosten 40000 Euro bedragen. Het huis staat te koop voor 69000.
Mijn vraag is ten eerste of het vernieuwen van funderingen een gemeentelijke of rijksvereiste is of dat het bij een aanbeveling blijft.
Ten tweede, het zal zo'n vaart toch niet lopen met die funderingen? Zou je er zo ook wel in kunnen wonen?
Ten derde: mag zo'n huis verhuurd worden, of moeten de funderingen eerst verplicht opgeknapt worden als ik via een verhuurmakelaar verhuur?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 05 aug 2013 19:38

...het zal zo'n vaart toch niet lopen met die funderingen?...
Ik denk dat U het probleem met de funderingen best met de nodige ernst benadert.
Informeer U bij de stedenbouwkundige dienst van uw gemeente en vertrouw niet op wat de makelaar hierover te vertellen heeft.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 aug 2013 19:52

Is dit in Nederland? Een aantal van uw woorden (rijksvereiste) doen met dat vermoeden.
Een fundering heeft zijn nut, en bepaald de volledige stabiliteit en stevigheid van een gebouw.
Heb je een slechte fundering, zal uw huis vol barsten staan binnen de korstte keren.
Indien de fundering nu al slecht is en zou moeten vervangen worden, koop dan dit huis niet, tenzij voor afbraak.
Neem in ieder geval een bouwkundig ingenieur mee als je het pand gaat bezoeken.
als een makelaar dat al zegt, zal er nog wel meer loos zijn.

Reclame

Jef 007

#4 , 05 aug 2013 21:17

niet teveel van de makelaar geloven, hij/zij verkoopt graag
best architect aanspreken over dit probleem

Terug naar “Kopen”