Huis kopen mét huurders in

hannel
Topic Starter

Huis kopen mét huurders in

#1 , 27 jul 2013 22:45

Dag iedereen,

Ik koop binnenkort een huis als opbrengsteigendom, ik zal het dus verhuren na aankoop.
Op dit moment zitten er huurders in, en die mogen er van mij gerust in blijven.

De mensen van het immokantoor die het huis verkopen, vertellen me echter dat ik het bestaande huurcontract met die mensen zo moet overnemen.
Klopt dat wel?

Ik zou er graag enkele dingen in aanpassen namelijk... En het moet toch aangepast worden met mijn juiste gegevens op, dus ik begrijp niet waarom ik de rest letter voor letter moet overnemen.

Hier iemand ervaring mee?

ERg bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 27 jul 2013 22:51

U moet de oude huurcontracten overnemen. U bent de nieuwe verhuurder, dus dat wordt aangepast. U mag geen andere wijzigingen aanbrengen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Vandebos

#3 , 27 jul 2013 23:48

U moet het huodige huurcontract in zijn geheel respecteren. Er is zelfs geen nieuw contract of dergelijke met de oude voorwaarden nodig. U zendt de huurders enkel een as dat u vanaf datum x definitief eigenaar bent van het pand en zij voortaan hun huur dienen te betalen op rekening be01 1234 5678 9012. Bij het schrijven voegt u als bewijs een kopie van de eerste pagina van de koopakte.

That's it.

Reclame

Terug naar “Kopen”